r   e   k   l   a   m   a
reklama

Lokalizacja w reklamach - Google ma patent

Strona główna Aktualności

O autorze

Związał się z portalem dobreprogramy w 2009 roku. Zaczynał jako autor newsów, ma na koncie także kilka artykułów. Obecnie prowadzi cykl podsumowania blogów, w ramach którego opisuje tygodniową aktywność blogerów dobrychprogramów.

Koncern Google otrzymał patent na wykorzystanie informacji o lokalizacji użytkownika w celu dostarczenia bardziej trafnych dla niego reklam.

Firma złożyła wniosek patentowy aż 6 lat temu, lecz dopiero teraz amerykański Urząd Patentowy pozytywnie rozpatrzył pomysły inżynierów Google. Opisana w patencie technologia pozwala firmom na skuteczne kierowanie reklam do konkretnych grup odbiorców na podstawie kryterium lokalizacji. Dzięki tym zabiegom przekaz reklamowy ma być lepszy i bardziej dopasowany do użytkownika.

Komentatorzy rynku reklamowego podkreślają przy tym, że nowy patent Google może wywołać konflikt z Apple, które także planuje wejście na rynek reklam bazujących na lokalizacji odbiorcy. Podobne obiekcje mogą mieć także duże spółki telekomunikacyjne, takie jak Orange czy Vodafone, które również mogą serwować swoim klientom reklamy uwzględniające lokalizację odbiorcy.

Przedstawiciele Google nie sprecyzowali, w jakich produktach i usługach chcą wykorzystać mechanizmy opisane w przyznany patencie.

© dobreprogramy
reklama
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

reklama
Polecamy w WP TechnologieWP TechnologieSą powody, dla których świat fascynuje się grą, o której nie wie absolutnie nic