Lenovo — czyli "wzur" do naśladowania w sprawach supportu

Hej! Witam serdecznie wszystkich na dobrychprogramach, jest to mój pierwszy wpis - lecz jakże rozczarowujący niestety - więc należy się z pełną gracją przywitać.

Czym jest mój problem?

Szczerze mówiąc to nie wiem czy problemem jest mój tablet, czy też sama w sobie firma Lenovo. Postaram się opowiedzieć Wam moją historię na temat mojej przygody. Otóż posiadam dosyć ciekawy tablet Lenovo Yoga 2 w wersji 10 calowej, systemem Android 4.4.2 lecz bez LTE, ale za to w wersji 32GB. Można zadać sobie pytanie skąd go posiadam - otóż wygrałem go. Gdzie? Na lenovotechzone.pl - jako ekspert... Mnie też to śmieszy, ale jak ktoś chce pogratulować, to serdecznie dziękuję.

Dostałem ciekawe pudełko z tabletem, do tego super kubek termiczny Lenovo & Intel (przyznam, że kubek trzyma gorący napój przez ponad 12h - świetny wynik!) i jakiś śmieszny hub USB. W pudełku znalazł się tablet. Otworzyłem je i czas zwolnił... Pierwszy raz w życiu coś takiego wygrałem, brałem udział w konkursach nawet na dp.pl - mam właśnie na sobie Waszą koszulkę :) Jednym słowem ŁAŁ - tablet prezentuje się wspaniale!

Jeśli wszystko jest dobrze to czemu narzekam? Otóż spotkał mnie niemiły incydent... Ekran się przyciemnia / rozjaśnia w grach bądź w filmach, a nawet w przeglądarce www. Czyli z tego co zauważyłem to wszędzie. Gram sobie gram, np. w WoT Blitz i nagle lekko przygasa cały ekran. Jeśli przejdę wtedy do przeglądarki www, to ekran dalej jest przygaszony, ale rozjaśni się po 30s... czasem po 1 minucie. Podczas oglądania filmów sam się rozjaśnia i sam się przyciemnia.

Możecie powiedzieć, że mam jakieś tryby włączone i tak dalej. Co zrobiłem w moich możliwościach?


  • Automatyczna jasność ekranu jest wyłączona, manualnie jest ustawione 100%.
  • Tryb inteligentny Lenovo jest ustawiony na "ręczny", zamiast automatyczny. Tam ustawiłem kolory jakie mają być by się same nie przełączały.
  • Mimo tego ekran się rozjaśnia bądź przyciemnia. Pobrałem aplikację do ustawiania oświetlenia, lecz to nic nie dało.
  • Wyłączone są tryby oszczędzania baterii itp. itd.
  • Wyłączyłem menadżer zasilania i inne usługi - nic to nie dało.
  • Zresetowałem tablet do ustawień fabrycznych - nic to nie dało,
  • Zainstalowałem też oryginalny Launcher firmy Google - to też nic nie dało,
  • Zainstalowałem jakiś Fix do kolorów / ostrości z XDA - nic to nie pomogło.

Chyba zrobiłem wszystko co mogę zrobić, prawda? No to czas na...

Kontakt z Lenovo

No to biorę się do roboty - piszę do trzech różnych miejsc.


  1. Organizator konkursu
  2. info@lenovopolska.pl
  3. helpdesk@lenovopolska.pl

Mail był bardziej technicznie napisany niż cała tutaj opowieść. Podałem tam konkrety, dokładny model, numer seryjny, oznaczenia, numer jądra, oprogramowania i wszystko co się jeszcze da podać. Najciekawsza była / jest odpowiedź z Lenovo.

To znaczy odpowiedzi dostałem kilka, następująco:


  • Organizator konkursu

Od organizatora nie dostałem odpowiedzi. Tak to odpisywali od razu we wszystkich sprawach, jak coś się dzieje to milczą. OK...


  • infro@lenovopolska.pl
Witam,
Prosimy o kontakt z naszą infolinią wsparcia technicznego dostępną pod numerem +48 22 295 49 50 (lub zapasowym numerem +48 22 116 86 56). Konsultanci przeprowadzą wstępną diagnozę problemu i jeżeli interwencja techników będzie wymagana, poinstruują w jaki sposób należy przekazać urządzenie do naprawy.
Ewentualnie kontakt poprzez stronę internetową http://support.lenovo.com/pl/pl/emailsupport

Super... Świetna mi odpowiedź. Co odpisał mi helpdesk?


  • helpdesk@lenovopolska.pl
Witam
Zajmujemy się serią Think , model z serii Yoga 2 należy do serii IdeaPad/Essential
Awarie i zapytania produktów serii IdeaPad/Essential należy zgłaszać poprzez Infolinię Wsparcia Technicznego:
Tel 22 2954950
Bądź formularz kontaktowy http://support.lenovo.com/pl/pl/emailsupport

Ehhh... Zostałem olany :) No dobrze, no to dzwonię do nich. Cisza? Może nie mogą odebrać... Po kilku minutach kolejny raz, potem kolejny i kolejny. Odstępy były +-/ godzinne, oprócz tego pierwszego rzecz jasna. To było tydzień temu. Tak, cała sprawa trwa już 1,5 tygodnia. No to się zdenerwowałem i napisałem do supportu...

Tutaj szybka odpowiedź!

Szanowny Kliencie,

Dziękujemy za skontaktowanie się z firmą Lenovo.

Ta wiadomość została wygenerowana automatycznie w celu poinformowania Cię, że otrzymaliśmy Twoją wiadomość e-mail i zostanie ona przypisana do przedstawiciela obsługi klienta. Wkrótce otrzymasz odpowiedź.

Możesz uzyskać wiele informacji dotyczących wsparcia na support.lenovo.com lub jeśli potrzebujesz natychmiastowego wsparcia, skontaktuj się z nami telefonicznie.

Z poważaniem,

Dział wsparcia dla klientów Lenovo

Ponad tydzień później

jeśli potrzebujesz natychmiastowego wsparcia, skontaktuj się z nami telefonicznie - to zdanie dalej mnie śmieszy... No cóż, zadzwoniłem dzisiaj kolejny raz, kilka minut siedziałem, chodziłem po pokoju i słuchałem durnowatej muzyczki - nikt nie odebrał. Dzwonię do różnych działów - nikt nie odbiera. No co jest do kur... nędzy?!

Każdy się wypiął, problem mam, a nie mam gdzie reklamować bo tabletu nie kupiłem, a kupiłem, a przecież organizator milczy.

Tablet...

Sprawdzałem czy to czujnik, przykryłem tablet pod kocem, albo podszedłem do okna / lampki. Mimo to cały czas tak jest, podłączenie pod ładowarkę nic nie zmienia. Ale jeśli tryb automatyczny jest wyłączony to raczej nie czujnik...

Moje pytanie brzmi... Czy to jest usterka tableta czy taka już jego cecha? Tablet dostałem z konkursu z lenovotechzone.pl i zastanawia mnie czy nie dostałem wadliwego urządzenia... Powiem szczerze, że sądziłem, że tablet za tyle pieniędzy, od takiej kwoty i jako jeden z flagowców będzie bez problemów, a ten mi takie babole robi... Czasem nie chce się włączyć, albo po wyłączeniu ekranu sam się odblokowuje...

Pomijam te mniejsze problemy, lecz samo przyciemniający się ekran to jest bardzo denerwująca sprawa. Czytałem w internecie o tym i tak naprawdę nigdzie nie znalazłem takiego problemu, ani u konkurencji, ani u Lenovo, więc myślę, że to usterka, niż zaplanowane działanie. Pisałem w tej sprawie do redakcji lenovotechzone.pl ale tam nie odpowiedziano mi, a na forach panuje cisza - nikt nie wie jak mi pomóc. Nawet tutaj - na db.pl

Co ciekawe, brat kupił laptopa z Lenovo, bez systemu, taki za 1000zł z Jowisza? Marsa? Jakoś tak ;) I co się okazało [lapek tylko do neta, pisania stron www] z przejścia np. z programu A do programu B sprawia, że matryca sama się rozjaśnia, przyciemnia. Czy to znaczy, że oprogramowanie wewnętrzne jest skopane (tutaj BIOS, ale Yoga 2 z zielonym nie ma BIOS'u..) - bo kupił bez systemu. Więc to znaczy, że są tutaj skopane matryce? Co się dziwić, oba urządzenia to "Made in China"...

Co zrobisz? Nic nie zrobisz.

Mogłem jedynie tutaj napisać, przynajmniej mi lżej na sercu :) Wiem, że to nie jest normalny wpis, i że mogę być zjechany, czy też wyśmiany przez Was. Niestety to mój pierwszy taki problem, wszystkie duże firmy mi pomagały, nawet HP z serią DV6 mi pomógł jak lapek się grzał.

Co zrobię? A co jeszcze mogę? Napisałem tutaj, może to trafi dalej, a wtedy Lenovo się opamięta. Chociaż na forum androida przeczytałem, że Lenovo właśnie tak spławia klientów...

Dziękuję za przeczytanie moich żali.