Magia emulacji: 12-letnia gra na starą konsolę uruchomiona w 60 FPS

Magia emulacji: 12‑letnia gra na starą konsolę uruchomiona w 60 FPS

Magia emulacji: 12-letnia gra na starą konsolę uruchomiona w 60 FPS
10.02.2015 13:40

Uzyskanie 60 FPS w grze to marzenie i deweloperów i graczy –taka płynność grafiki czyni zabawę znacznie przyjemniejszą iwciągającą. Na dobrych PC to już nie problem, na nowych konsolachbywa z tym różnie, a co ze starymi konsolami? Tego sprzętu się nieulepszy, ale zastosowanie emulatorów może pozwolić na spektakularneefekty, o których kiedyś nie było co marzyć. Najlepiej pokazały toostatnie łatki do słynnego emulatora Dolphin, dzięki którym ponaddwunastoletnia gra na GameCube wygląda lepiej, niż wielewspółczesnych tytułów.

To co Dolphin potrafi robić z grami na Nintendo Wii i GameCube,może zaskoczyć każdego, kto grał na tych konsolach. Obraz w FullHD tojeszcze nic, o upscalerach słyszymy nie od dzisiaj. Tenopensource'owy emulator potrafi dodatkowo zmienić proporcje obrazugry z 4:3 na 16:9, dodać efekt stereoskopowy (tzw. 3D) czy uwolnićpozycję kamery. Teraz okazało się, że kilka łatek potrafi sprawić, żegra działająca w 30 FPS ruszy w 60 FPS w FullHD.

Super Mario Sunshine running at 60 FPS in Dolphin

Jeden z użytkowników Dolphina zainteresowałsię wydaną w 2002 roku na GameCube śliczną platformówką SuperMario Sunshine, poprzedniczką znanych z Wii gier Super Mario Galaxy 1i 2. By uruchomić ją w 60 FPS, aktywował w emulatorze niewspieranyjuż hack vbeam, wykorzystywany kiedyś do zmniejszenia narzutu poprzezrenderowanie tylko jednego z parzystych/nieparzystych pól w każdejklatce (które w grach 30 FPS są i tak identyczne). Tutaj został onwykorzystany do zmiany timingów emulatora. Następnie gra zostałanadpisana łatką dwukrotnie spowalniającą grę w 30 FPS. Następnie zaśzmodyfikowano timingi dźwięku, tak by spowolnić go o połowę.

W efekcie po uruchomieniu gry w 60 FPS, wszystko wyglądałoznakomicie. Możliwe okazało się nawet uruchomienie jej z jeszczewyższą płynnością, lecz to prowadziło do niemożliwości ukończenianiektórych etapów (i konieczności wykorzystania hacka pozwalającegodowolnie wybierać etapy).

Pikmin 2 60 FPS Patch

Zadowolony ze swoich rezultatów haker zajął się kilkoma innymigrami, by w końcu zdołać uruchomić w 60 FPS tytuły takie jak Pikmin1, Pikmin2 i Gauntlet: Dark Legacy, choć w tym ostatnim wypadkukonieczne okazało się nawet czterokrotne przetaktowanie emulowanegoprocesora konsoli (bez Core i7 nie podchodź). Dobre efekty osiągniętoz Super Smash Bros: Melee i Brawl, tu modyfikacja polegała głównie nawykorzystaniu trybu slow-motion w grze.

Oficjalna wersja emulatora nie będzie jednak wspierać tychmodyfikacji. Hack vbeam został usuniętyw kompilacji 4.0-5432, z obawy, że pojawi się więcej łatek 60 FPSkorzystających z niewspieranej, psującej działanie emulatora funkcji.Deweloperzy emulatora twierdzą, że można zrobić takie łatkiporządnie, korzystając ze wspieranych mechanizmów. Zamiast dwukrotniespowalniać grę, a następnie zmuszać ją do renderowania z podwójnąszybkością, należy zmodyfikować przerwanie interfejsu wideo, tak byuruchamiane było dwa razy na klatkę (oddzielnie dla pól parzystych inieparzystych), a następnie gra renderowała dwa razy więcej klatek. Wrazie potrzeby należy podkręcić emulowany procesor, tak by poradziłsobie z większym obciążeniem roboczym.

Niezależnie jednak od sposobu realizacji takich software'owychmodyfikacji, jest coś niesamowitego w tym drugim życiu starych gier,pod względem grywalności często przecież bijących na głowęwspółczesne tytuły. Jeśli jesteście zainteresowani możliwościamiDolphina, polecamy jego pobranie z naszej bazyoprogramowania.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (21)