Microsoft czy Open Source - co wygra? Strona główna Aktualności12.09.2006 15:13 Udostępnij: O autorze Tomek Bryja Jeśli chce się "wsadzić kij w mrowisko", najlepiej zadać tytułowe pytanie. Jeśli jednak szuka się rzeczowych argumentów, warto zapoznać się z raportem opublikowanym przez Harvard Business School. Autorzy raportu - naukowcy Pankaj Ghemawat i Ramon Casadesus-Masanell - zajęli się rywalizacją pomiędzy produkatmi Microsoft oraz oprogramowaniem Open Source. Wyniki ich badań sugerują, że mimo iż udział w rynku oprogramowania OS będzie rósł, jednak przez długie lata nie będzie ono w stanie zagrozić dominującej pozycji produktów Microsoft. Analiza uwarunkowań ekonomicznych, jaką przeprowadzili autorzy raportu, wskazuje na bardzo szerokie możliwości korporacji w zakresie modyfikacji polityki cenowej tak, by nawet w razie szybko rosnącej popularności konkurencyjnego oprogramowania skutecznie wykorzystać istniejącą olbrzymią bazę klientów do utrzymania pozycji lidera. Więcej szczegółów na temat raportu znaleźć można na stronach Harvard Business School. Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Czescy aktywiści open source wyręczają swój rząd. I oszczędzą nawet 70 mln zł 28 sty 2020 Piotr Urbaniak Oprogramowanie Biznes TechMoto 622 Windows 10: Microsoft zepsuł, po czym naprawił wyszukiwarkę 6 lut 2020 Piotr Urbaniak Oprogramowanie 92 Windows 7 jako open source cd. Aktywiści wysłali do Microsoftu dysk twardy 17 lut 2020 Piotr Urbaniak Oprogramowanie Biznes 214 Ataki DMA – czym są i jak się przed nimi chronić? 25 lut 2020 Kamil J. Dudek Sprzęt Bezpieczeństwo Poradniki IT.Pro 46
Udostępnij: O autorze Tomek Bryja Jeśli chce się "wsadzić kij w mrowisko", najlepiej zadać tytułowe pytanie. Jeśli jednak szuka się rzeczowych argumentów, warto zapoznać się z raportem opublikowanym przez Harvard Business School. Autorzy raportu - naukowcy Pankaj Ghemawat i Ramon Casadesus-Masanell - zajęli się rywalizacją pomiędzy produkatmi Microsoft oraz oprogramowaniem Open Source. Wyniki ich badań sugerują, że mimo iż udział w rynku oprogramowania OS będzie rósł, jednak przez długie lata nie będzie ono w stanie zagrozić dominującej pozycji produktów Microsoft. Analiza uwarunkowań ekonomicznych, jaką przeprowadzili autorzy raportu, wskazuje na bardzo szerokie możliwości korporacji w zakresie modyfikacji polityki cenowej tak, by nawet w razie szybko rosnącej popularności konkurencyjnego oprogramowania skutecznie wykorzystać istniejącą olbrzymią bazę klientów do utrzymania pozycji lidera. Więcej szczegółów na temat raportu znaleźć można na stronach Harvard Business School. Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji