Microsoft kupi aQuantive

Strona główna Aktualności

O autorze

Microsoft zapowiedział przejęcie firmy reklamowej aQuantive za sumę 6 miliardów dolarów.

Do aQuantive należy agencja reklamy online Avenue A RazorFish, zestaw zaawansowanych narzędzi Atlas dla reklamodawców i wydawców oraz sieć DrivePM łącząca kampanie reklamodawców z zasobami danego wydawcy. Kupując tę firmę Microsoft uzupełni swoją sieć reklamową obejmującą MSN, Xbox Live, Windows Live i Office Live i będzie mógł dostarczać kompleksowe rozwiązania w zakresie reklamy online. Posunięcie Microsoftu wpisuje się w ciąg niedawnych podobnych przejęć. W kwietniu Google zapowiedziało kupno DoubleClick za 3,1 miliarda dolarów. Ponadto WPP Group kupuje 24/7 Real Media za 649 milionów dolarów a Yahoo! kupiło Right Media za 680 milionów dolarów. Transakcja Microsoftu jest tu największa i obejmuje nie tylko platformę (jaką był np. DoubleClick) ale też zestaw usług i narzędzi.

Zakończenie przejęcia planowane jest na pierwszą połowę amerykańskiego roku podatkowego 2008, który rozpoczyna się w październiku 2007 i raczej nie będzie mieć dużego wpływu na dotychczasowe plany finansowe korporacji.

© dobreprogramy

Komentarze