reklama

Microsoft też szykuje usługę strumieniowania gier z chmury?

Strona główna Aktualności

O autorze

Miłośnik gier komputerowych, konsolowych i nowych technologii, zwłaszcza owoców azjatyckiej myśli technicznej. Recenzent, czasem doradca oraz fotograf, zawsze otwarty na innych ludzi. Filolog.

Z punktu widzenia fana świata elektronicznej rozrywki, wiele czynników przemawiałoby za sensownością uruchomienia przez Microsoft własnej usługi strumieniowania gier z chmury, z których jednym z najważniejszych jest zapowiedź takiej opcji przez Sony na PlayStation 4. Firma ma w rękach opracowaną przez Gaikai technologię i tak między innymi ma zamiar załatwić też kwestię wstecznej kompatybilności z PS3. Redmond jednak wbrew pozorom ponoć wcale nie śpi, chcąc powalczyć również na tym polu.

Według nieoficjalnych doniesień, Microsoft demonstrował na jednym z wewnętrznych spotkań grę Halo 4 z Xboksa 360 uruchomioną na telefonie Nokia Lumia 520 oraz PC o bardzo przeciętnej specyfikacji, działającą sprawnie właśnie dzięki przesyłaniu rozgrywki z chmury. Prototypowe rozwiązanie już niby charakteryzuje się znośnym opóźnieniem sięgającym około 45ms, a to dopiero początek drogi. Postać kontrolowana była za pomocą pada, działającego ze smartfonem dzięki dodatkowej przystawce. Usługa nie ma jeszcze nazwy i nie wiadomo kiedy, jeśli ostatecznie w ogóle, zostanie zaoferowana.

© dobreprogramy
reklama

Komentarze

reklama