reklama

Microsoft traci miliony na Windows Live

Strona główna Aktualności

O autorze

Konkurowanie z Google to trudne i kosztowne zajęcie. Dobitnie przekonał się o tym Microsoft, proponując użytkownikom pakiet usług dostępnych w ramach pakietu Windows Live. Utrzymywanie i rozwój produktów takich jak Mail, Messenger, OneCare, Writer, Movie Maker czy SkyDrive zakończyło się dla Microsoft stratą w wysokości 560 mln dolarów.

Dane te pochodzą ze sprawozdania finansowego, które Microsoft opublikował za ostatni rok fiskalny i w którym po raz pierwszy Windows Live wyodrębnione zostało jako osobna pozycja, a nie część większego worka pod tytułem Online Services (gdzie znajduje się też MSN, Microsoft Advertising czy Bing). Główne koszta generowane były przez konieczność utrzymywania rozbudowanej infrastruktury i obsługę rosnącej liczby użytkowników, nie bez znaczenia były także wydatki na badania i rozwój oraz innowacje. Niestety główne źródło przychodów, jakim jest emisja reklam, nie wystarczyło, by pokryć wydatki ponoszone na Windows Live.

Wobec wzrostu popularności modelu Cloud Computing, konieczność wydawania coraz większych sum na rozwój usług internetowych nie jest niczym nowym. Jednak bardzo ważne jest, by za większymi wydatkami szły większe dochody, tak by oferowane usługi mogły same na siebie zarabiać. O ile Google radzi sobie z tym zadaniem wyśmienicie, to Microsoft musi się w tym temacie sporo nauczyć. Aktualnie głównym źródłem dochodów giganta z Redmond jest sprzedaż systemów operacyjnych oraz pakietu biurowego i w najbliższym czasie nie należy oczekiwać żadnych zmian w tej kwestii.

© dobreprogramy
reklama

Komentarze

reklama