Microsoft traci na Bingu miliardy

Microsoft traci na Bingu miliardy

Wojciech Cybulski
22.09.2011 20:53, aktualizacja: 22.09.2011 21:30

Ile kosztuje walka z Google? Microsoft przekonał się, że bardzo dużo - rozwijana przez giganta z Redmond wyszukiwarka Bing generuje już prawie miliard dolarów strat na kwartał.

Jak możemy przeczytać w internetowym wydaniu CNN, powolny wzrost popularności wyszukiwarki Bing został przez Microsoft okupiony miliardami dolarów, jakie pochłania utrzymanie tej wyszukiwarki. Co gorsza, Bing nie tylko na siebie nie zarabia, lecz stale generuje stratę, która z kwartału na kwartał jest coraz większa. Od momentu uruchomienia wyszukiwarki w 2009 roku, Microsoft stracił na niej już 5,5 miliarda dolarów. Ogromne wydatki na Binga zaowocowały jednak zauważalnym wzrostem popularności. Udział Binga w rynku wzrósł z 8,4% na starcie do obecnych 14,7%. Odbyło się to jednak kosztem mniejszych graczy, takich jak Yahoo!, Ask.com czy AOL. Główny konkurent Binga - Google - zachował swoją dominującą pozycję, a jego udział w rynku spadł zaledwie o 0,2 p.p. - z 65,0% do 64,8%.

Oczywiście Microsoft nie zamierza siedzieć bezczynnie i patrzeć jak Bing pochłania kolejne miliardy dolarów. Firma zamierza intensywnie współpracować z partnerami w celu wzbogacenia Binga o dodatkowe funkcje. Przykładem takich działań może być wprowadzona niedawno usługa ułatwiająca rezerwację biletów lotniczych. Microsoft zamierza także wykorzystać do wzmocnienia Binga swój sojusz z Facebookiem i Nokią. Firma prowadzi także badania nad techniką wyszukiwania poprzez odpowiadanie na pytania zadawane w języku naturalnym. Wszystko to ma przyczynić się do wzrostu popularności wyszukiwarki i zwiększyć zyski z reklam.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (45)