reklama

Microsoft wyjaśnia zasady Windows Phone Marketplace

Strona główna Aktualności

O autorze

Związał się z portalem dobreprogramy w 2009 roku. Zaczynał jako autor newsów, ma na koncie także kilka artykułów. Obecnie prowadzi cykl podsumowania blogów, w ramach którego opisuje tygodniową aktywność blogerów dobrychprogramów.

Podczas gdy Apple na konferencji WWDC 2010 chwalił się 5 miliardami pobrań z App Store, Microsoft na łamach firmowego bloga zapowiedział liczne zmiany w konkurencyjnym Windows Phone Marketplace.

Zmiany w Windows Phone Marketplace mają bezpośredni związek ze zbliżającą się premierą Windows Phone 7 i jasno definiują proces zgłaszania i certyfikacji aplikacji przeznaczonych dla tego mobilnego systemu operacyjnego. Roczna opłata rejestracyjna została ustalona na poziomie 99 dolarów - za tę kwotę deweloper może umieścić w sklepie nieograniczoną liczbę płatnych oraz 5 bezpłatnych aplikacji - za każdą kolejną będzie musiał dopłacić 19,99 dolarów. Co ważne, z opłaty rejestracyjnej zwolnieni będą wszyscy studenci uczestniczący w programie DreamSpark, który jest dostępny również w Polsce.

Microsoft wprowadził także możliwość udostępniania w Windows Phone Marketplace wersji trial aplikacji i gier - stopień ograniczeń i czas trwania okresu testowego może być swobodnie ustalany przez deweloperów. Twórcy mogą ponadto udostępniać aplikacje wyświetlające reklamy. Żadnych zmian nie wprowadzono zaś do finansowego modelu Windows Phone Marketplace - zyski ze sprzedaży aplikacji dalej dzielone są w proporcjach 70/30, a wypłaty zarobionych pieniędzy odbywają się raz w miesiącu po zgromadzeniu co najmniej 200 dolarów. Microsoft udostępnił deweloperom wygodny portal do samoobsługi swojej działalności i podzielił proces zgłaszania aplikacji na weryfikację techniczną i weryfikację treści.

Wszystkie zasady obowiązujące obecnie w Windows Phone Marketplace znajdują się na dedykowanej dla programistów stronie Windows Phone.

© dobreprogramy
reklama

Komentarze

reklama