Microsoft zyska nowych partnerów. Surface w końcu zawita do Polski?

Strona główna Aktualności

O autorze

Nie trzeba nikogo szczególnie przekonywać, że Microsoft nieszczególnie rozpieszcza swoich polskich użytkowników, o czym mogą świadczyć dzisiejsze doniesienia o braku w Polsce imprez premierowych Windowsa 10. Dotyczy to jednak także dostępności sprzętu, przede wszystkim urządzeń z serii Surface, a raczej ich braku w polskich sklepach. To może się jednak już niedługo zmienić.

Microsoft ogłosił właśnie zamiar rozpoczęcia zakrojonego na dużą skalę programu zdobywania nowych partnerów w dystrybucji urządzeń z serii Surface. Z dotychczasowych kilkuset ich liczba ma się zwiększyć globalnie nawet do kilku tysięcy. W takim przypadku całkiem prawdopodobne staje się, że choć jeden z nich będzie tym, którzy sprzeda w końcu Surface'y Polakom.

Oczywiście zbliżająca premiera Windowsa 10 jest dla tego typu zabiegów świetną okazją. Wzrost liczby dystrybutorów Surface'a ma bowiem nastąpić w ciągu kilku miesięcy i być połączony z kampanią reklamową. Zadeklarować chęć nawiązania partnerstwa można za pomocą przygotowanego do tego celu portalu Microsoft Partner Network.

Wraz z informacją o istotnym zwiększeniu liczby partnerów, którzy zajmą się sprzedażą Surface'ów, Microsoft poinformował o... opóźnieniu premiery jednego ze swoich urządzeń. Znajdujący swoje zastosowanie przede wszystkim w biznesie Surface Hub miał być w sprzedaży od 1 września. Ekran miał występować w dwóch wariantach: 55-calowym (wartym 7 000 dolarów) i 84-calowym (20 000 dolarów). Wiadomo już, że wrześniowa premiera się nie odbędzie, a kolejne informacje na temat Hubów pojawią się w sierpniu.

Do ciekawych wniosków można jednak dojść zestawiając te informacje z doniesieniami o planowanych likwidacjach autoryzowanych serwisów. Jasnym staje się jakie priorytety w kontekście premiery kolejnego systemu Windows przyjął Microsoft.

© dobreprogramy