r   e   k   l   a   m   a
reklama

Ministerstwo Finansów chce się pozbyć aplikacji hazardowych z AppStore

Strona główna Aktualności

O autorze

Pasjonat systemów mobilnych oraz aplikacji. Pierwsze kroki w internecie stawiał jeszcze w czasach dominacji 0202122. Od tamtej pory sieć jest nieodłączną częścią jego życia. Z zamiłowania podróżnik. Wolne chwile stara się spędzać na łonie natury lub też pracuje z ludźmi. W redakcji odpowiada za dział aplikacji mobilnych.

Działania podległej Ministerstwu Finansów Służby Celnej przeciwko serwisom bukmacherskim i hazardowym kilkukrotnie były tematem naszych artykułów. Czasem nawet umieszczenie zdjęcia ruletki stanowiło dobry powód, aby w świetle ustawy hazardowej przysporzyć komuś kłopotów. To jednak nie koniec walki. Na celowniku znalazł się sklep z aplikacjami mobilnymi AppStore oraz usługi Google’a.

Jak informuje Puls Biznesu Departament Kontroli Celnej, Podatkowej i Kontroli Gier w Ministerstwie Finansów wystosował specjalne pismo do polskiego oddziału firmy Apple. Zażądano w nim usunięcia ze sklepu aplikacji umożliwiających udział w nielegalnych grach, bądź też propagujących je. Powodem takiego działania ma być niezgodność części publikowanych w sklepie AppStore aplikacji z ustawą hazardową, która zabrania udziału w grach nie posiadających rządowego zezwolenia. Jednak na firmie Apple żądania się nie kończą. Puls Biznesu cytuje wypowiedź Biura Prasowego Ministerstwa Finansów, które chce aby także Google w zakresie swoich usług uwzględniło specyfikę naszego prawa. W wiadomości czytamy:

„Służba Celna również podjęła stosowne działania w tym zakresie. Skierowała pismo w sprawie: uwzględnienia w polityce Google zasad, na jakich mogą być promowane treści związane z hazardem, specyfiki rozwiązań z zakresu gier hazardowych obowiązujących w Polsce oraz umieszczenia Polski w wykazie krajów, w których obowiązują ograniczenia w zakresie urządzania, reklamy i promocji gier hazardowych”

Tak więc już nie tylko firmy zajmujące się hazardem oraz korzystający z ich usług gracze są na celowniku Służby Celnej. Dołączyły do nich aplikacje mobilne i sklepy, w których je opublikowano. Nie jest to zresztą pierwsza sytuacja, w której Ministerstwo Finansów interesuje się tą dziedziną. Celnikom zdarzało się ścigać serwisy internetowe, za samo umieszczenie recenzji aplikacji do obstawiania zakładów.

Nie wiemy w jaki sposób Ministerstwo Finansów będzie chciało wymusić na wspomnianych firmach zmiany, w razie gdyby pisemne żądania nie wystarczyły. Nie znamy też oficjalnego stanowiska Apple i Google Polska. Jednak obserwując dotychczasowe działania Służby Celnej jednego możemy być pewni, na pewno nie zabraknie im pomysłów i zapału w walce o dodatkowe zyski do naszego budżetu.

© dobreprogramy
reklama
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

reklama
Polecamy w WP TechnologieWP TechnologieTak wygląda historia PlayStation. Kiedy będzie PS5? Jeszcze długo poczekamy