Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Mini recenzja gry Wiejskie Życie

Wiejskie Życie to gra typu farmerskiego, czasu rzeczywistego, online, dostępna w dwóch wersjach:

- Wiejskie Życie - przeglądarkowa na PC (najpopularniejsza na Facebooku oraz Naszej Klasie)

- Wiejskie Życie Nad Morzem - wersja na urządzenia przenośne pracujące pod kontrolą Androida, iOS i WP.
Są to odrębne i niezależne gry - nie ma możliwości ich synchronizacji ani połączenia wersji desktopowej z wersją na urządzenia przenośne.

r   e   k   l   a   m   a

*


Formuła gry jest prosta. Sadzimy, zbieramy, karmimy zwierzęta, produkujemy, wykonujemy zadania dzięki czemu zdobywamy doświadczenie i rozwijamy farmę. Sama gra jest darmowa. Aby przyspieszyć rozwój bądź wykonać zadania potrzebujemy wirtualnej waluty - Dukaty - które trzeba kupić za rzeczywiste pieniądze. Oczywiście Dukaty można zdobyć również w czasie gry. Jest to jednak długotrwale i karkołomne zadanie.

*


Ładna grafika, wkurzająca muzyczka i odgłosy (które na szczęście można wyłączyć). Interfejs gry nie jest skomplikowany, w miarę przemyślany - przydałoby się jednak więcej wzajemnych połączeń między poszczególnymi modułami gry.

*


Jak każda gra tego typu i ona jest nastawiona na zyski, co samo w sobie nikogo nie powinno dziwić czy być powodem do narzekań. Problemem jest polityka firmy z tym związana - nie ważne jak, byle by ludzie kupowali i wydawali Dukaty. Odzwierciedleniem tej polityki jest interface gry, gdzie bardzo łatwo, przypadkowo, można pozbyć się wirtualnej waluty. Przyciski do ich wydawania są umiejscowione w taki sposób, że łatwo je kliknąć przypadkiem - np. przy nawigacji palcem lub wybraniem przycisku produkuj/poproś sąsiada o pomoc. Problem ten dotyczy w głównej mierze wersji mobilnej gry.

Z ciekawości poruszyłem ten temat z supportem (poprzez interfejs gry, co na smartfonach jest masakrycznie niewygodne. Możliwość kontaktu via email została wyłączona, mimo to na stronie w Google Play nadal wisi informacja o takiej możliwości). Opisałem przypadki, gdy możemy przypadkowo wydać Dukaty wraz z rozwiązaniem tego problemu - mianowicie dodanie okna z potwierdzeniem chęci ich wydania.
W odpowiedzi uzyskałem informację, że takie zabezpieczenie istnieje, ale od 5 Dukatów (wydawałem większe kwoty i nie przypominam sobie tego mechanizmu). Dodatkowy, argument był taki, że "panel taki, ukazujący się za każdym razem podczas chęci zakupu, byłby uciążliwy i niewygodny dla graczy". Tłumaczenie dość kiepskie, jak dla mnie. Takiego problemu nie miałem np. podczas kontaktu z twórcami gry City of Wonder (dostępnej swego czasu na Google+, gdy były tam gry). Zostało ono wprowadzone dość szybko i nie wpłynęło ono negatywnie na grywalność a wyeliminowało "wkurzenie gracza".

*


Drugim poważnym mankamentem tej gry, zarówno w wersji mobilnej jak i PC, jest optymalizacja. Programiści gry powinni zacząć od tego.

Gdy zaczynamy grać, gra działa płynnie i nie pożera zasobów sprzętowych. Problem zaczyna się, gdy powiększamy farmę dodając do niej kolejne elementy. W przypadku smartfona, którego używam (One Plus One) wystąpił problem bardzo mocnego grzania urządzenia oraz rozładowywanie w bardzo szybkim tempie baterii - żeby pograć dłużej, urządzenie musi być podpięte do źródła prądu, a i to nie wystarczy, bo pobór jest większy niż szybkość ładowania. Dyskwalifikuje to grę w sytuacji gdy jesteśmy np. podczas podróży.

W przypadku PC, widać bardzo szybkie spowolnienie (przy mocno rozbudowanej planszy), bardzo mocne grzanie się laptopa a także częste "wysypywanie" się przeglądarki czy też całego systemu!

W obu przypadkach, rozwinięte farmy, wczytują się długo a płynność gry jest masakryczna. I nie ma znaczenia czy używamy smartfona, komputera stacjonarnego czy laptopa.

*


Ostatnim mankamentem, ale dotyczy to właściwie wszystkich gier tego typu w jakie grałem, jest monotonia. Po osiągnięciu pewnego poziomu w rozwoju klika się już dla samego klikania.

*

Podsumowując. Gdyby nie te niedogodności byłaby to fajna gierka, żeby popykać sobie w chwili wolnej wlokąc się pociągiem do Warszawy lub czekając na permanentnie spóźniający się autobus MPK we Wrocławiu.

Na smartfonie (Android) używam tej gry od 80 dni. Opis wersji PC dzięki uprzejmości i udostępnieniu gry przez znajomą osobę, sumaryczny czas grania na PC ok. miesiąca, pod systemem Windows, Linux, w przeglądarce Firefox, IE i Google Chrome. Niestety nie udało mi się pograć w grę na tablecie, więc nie wiem jak sytuacja wygląda ta tego typu urządzeniach. 

gry

Komentarze