Mono 2.6 i MonoDevelop 2.2

Strona główna Aktualności

O autorze

Wydano wersję 2.6 środowiska Mono, wolnego odpowiednika Microsoft .NET. Pojawiła się także wersja 2.2 narzędzia programistycznego MonoDevelop.

W nowym Mono pojawił się klient i serwer WCF, standardowo dostępny w Silverlight 2.0. Dodano obsługę LLVM w celu zwiększenia wydajności w zastosowaniach serwerowych i obliczeniowych. Pojawił się framework mikrowątków Tasklets. Wprowadzono obsługę LINQ to SQL przy pomocy DbLinq. Ulepszono Soft Debugger, zintegrowany z MonoDevelop na platformach Unix i OS X. Dodano pakiet System.IO.Packaging. W powłoce csharp dodano dopełnianie poleceń. Ulepszpno xbuild aby mógł budować większość projektów MS Build. Wprowadzono weryfikator i sandbox używany przez Moonlight. Ulepszono pokrycie API w wersji 3.5. Ponadto włączono otwarte przez Microsoft biblioteki ASP.NET MVC, ASP.NET AJAX oraz Dynamic Language Runtime. Wprowadzono także ulepszenia zwiększające szybkość działania Mono i zmniejszające jego wymagania.

W MonoDevelop 2.2 usunięto kod objęty licencją GPL i objęto projekt licencjami GPLv2 oraz MIT X11. Wtyczki mogą wykorzystywać kod na licencjach Apache i MS-PL, można też korzystać z własnościowych wtyczek. Ulepszono interfejs użytkownika i dodano obsługę ASP.NET MVC. Zintegrowano nowy procesor makr T4. Dodano możliwość tworzenia projektów Moonlight. Dzięki nowemu debuggerowi można analizować aplikacje konsolowe, Gtk#, ASP.NET, iPhone i Moonlight. Wprowadzono wiele usprawnień w edytorze kodu. Dodano także rozszerzenia do tworzenia aplikacji na iPhone. Wersja 2.2 jest też pierwszą z oficjalnie działąjącą na Windows i Mac OS X.

© dobreprogramy

Komentarze