r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Moz://a – nowe logo twórców Firefoksa napisane językiem internetu

Strona główna AktualnościINTERNET

Pogrążona w problemach wizerunkowych i technicznych Fundacja Mozilla przedstawiła swoje nowe logo. Złośliwi internauci sugerowali, że organizacja pójdzie w ślady IBM-a i przygotuje wersję dotychczasowego logotypu w kolorach tęczy, ale tak się jednak nie stało. Producent Firefoksa postawił na coś, co zdaniem twórców jest napisane językiem internetu.

Nowemu logo towarzyszy nowy font (zilla), paleta kolorów, ikonografia, wszystko w ramach nowych wytycznych wzornictwa. Biorąc pod uwagę, że dotychczasowe wzornictwo pamiętało jeszcze minione stulecie, jakieś odświeżenie było jak najbardziej na czasie – i wziąła się za nią londyńska agencja kreatywna Johnson Banks.

r   e   k   l   a   m   a

Największe zmiany widać oczywiście w samym logo. By było bardziej „internetowo”, ciąg znaków ill w nazwie Mozilla został zastąpiony ciągiem znaków ://, charakterystycznym dla internetowych protokołów. Ma to odwierciedlać oryginalną intencję linku jako początku bezpośredniego doświadczenia bogatych treści internetu, podkreślając powiązania organizacji z Siecią.

Zastosowany tu nowy font o nazwie zilla jest dziełem holenderskiej firmy Typotheque, już od dawna współpracującej z Mozillą jaką dostawca webowych fontów. Wybór uzasadniono doświadczeniem partnera w dziedzinie lokalizowania fontów i pragnienia posiadania takiego fontu, który obejmowałby nie tylko język angielski. Podobieństwo do Couriera nie jest przypadkowe – chodzi o skojarzenia z programowaniem i dziennikarstwem, istotnymi dla wizerunki Mozilli jako tej, która dba o zdrowie Internetu.

Jak wyjaśnia bowiem Mozilla, chcemy być znani jako czempioni zdrowego Internetu, w którym wszyscy możemy odkrywać i tworzyć i wynajdywać bez żadnych barier i ograniczeń, gdzie władza jest w rękach wszystkich, a nie nielicznych, Internetu, w którym nasze bezpieczeństwo, zdrowie i tożsamość są szanowane.

Wierzymy, że dzisiaj te zasady znaczą więcej, niż kiedykolwiek wcześniej. Jako organizacja non-profit jesteśmy wyjątkowo przygotowani do tworzenia produktów, technologii i programów, które pozwolą Internetowi rozwijać się w zdrowiu, a użytkownikom zapewnić dostęp do informacji i kontrolę nad ich cyfrowymi życiami.

Dzięki nowemu językowi wzornictwa Mozilla chce do nas swoim nowym logo przemawiać na różne sposoby: dopiski, ikony, emoji czy memy pomogą członkom społeczności wyrażać się na różne sposoby. Do współpracy zaproszeni są wszyscy chętni, tworzone w ten sposób obrazy będą dostępne na licencji Creative Commons.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.