Mozilla odpiera zarzuty Microsoftu w sprawie WebGL

Mozilla odpiera zarzuty Microsoftu w sprawie WebGL

20.06.2011 17:09

Mozilla postanowiła odpowiedzieć na niedawne zarzuty Microsoftu w sprawie WebGL i bezpieczeństwa podczas korzystania z tego API grafiki 3D dla stron internetowych.

Zdaniem pracowników Mozilli problem nie leży bezpośrednio w bezpieczeństwie WebGL, jak twierdzi Microsoft. Przypomnijmy, że zespół Security Response Center z Redmond, zbadawszy WebGL, uznał go za źródło trudnych do naprawienia luk bezpieczeństwa. Mogą one być łatwo wykorzystane przez cyberprzestępców. Jak zauważył jednak Mike Shaver z Mozilli, wtyczka Silverlight z API Direct 3D dla systemu Mac OS X korzysta z OpenGL, czyli specyfikacji uniwersalnego API do generowania grafiki. Oznacza to, że Microsoft mógłby bez większych trudności zastosować zabezpieczenia dla Silverlighta w stosunku do implementacji WebGL na potrzeby Windows.

Na blogu Shavera możemy przeczytać jednocześnie, że obawy w stosunku do WebGL są uzasadnione. Nie oznacza to jednak, że jedynym sensownym rozwiązaniem byłoby porzucenie API. Należałoby skupić się raczej na jego rozwoju i zapewnieniu maksymalnego bezpieczeństwa użytkownikom. Myślę, że nie ma wątpliwości co to tego, że Internet potrzebuje funkcji 3D, podsumowuje Shaver. Być może jednak problemem jest nie tyle bezpieczeństwo WebGL, co walka o rynek? Microsoft rozwija 3D w ramach Silverlighta 5, z kolei Adobe dodał w lutym API Molehill wprowadzający wyświetlanie akcelerowanej grafiki 3D we Flash Playerze.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (25)