Mozilla przedstawia Raindrop – platformę porządkującą wiadomości

Mozilla przedstawia Raindrop – platformę porządkującą wiadomości

Redakcja
23.10.2009 13:00, aktualizacja: 25.10.2009 12:24

Mozilla Labs zaprezentowała nową platformę, która ma pomóc użytkownikom w personalizacji wiadomości otrzymywanych za pośrednictwem poczty e-mail oraz różnych serwisów społecznościowych. Raindrop, bo tak nazywa się ten projekt, ma rozpoznawać informacje ważne dla użytkownika i wyróżniać je spośród setek innych, o umiarkowanym znaczeniu.

Jak tłumaczą twórcy, głównym zadaniem Raindrop jest interpretacja oraz odpowiednie rozumienie wagi wielu wiadomości, jakie użytkownicy otrzymują z różnych źródeł. Innymi słowy, nowy projekt ma pomóc w odróżnieniu prywatnych informacji od tych, mających drugorzędne znaczenie. Aplikacja najpierw zaimportuje wszystkie wiadomości ze skrzynki pocztowej oraz takich serwisów jak Twitter (jego obsługa jest już dostępna w chwili obecnej), IM, Facebook, FriendFeed czy YouTube, a następnie umieści te najważniejsze (np. pochodzące od bliskich przyjaciół czy rodziny) na samej górze strony.

David Ascher, jeden z szefów projektu, przekonuje, że Raindrop nie będzie w przyszłości alternatywą czy konkurencją dla kont typu Gmail. Nowe rozwiązanie stanowić ma jedynie pewien dodatek, który sprawi, że obsługa wiadomości stanie się dostosowana do wymogów każdego użytkownika. Ucierpieć może za to inny flagowy produkt spółki z Mountain View – Google Wave.

Obecnie Raindrop jest na bardzo wczesnym etapie rozwoju. Aplikacja współpracuje już jednak z takimi przeglądarkami jak Firefox, Safari czy Chrome. Co ciekawe, specjaliści z Mozilli chcą, aby użytkownicy sami mogli decydować o ilości oraz rodzaju udoskonaleń jakie serwować będzie Raindrop w przyszłości. Dlatego właśnie już niedługo zostanie udostępnione API programu.

Zainteresowanych większą ilością informacji zapraszamy na oficjalną stronę projektu Raindrop.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)