Multimedia Polska w rękach UPC to świetna wieść. Wybór jest bowiem prosty: konsoliduj albo giń

Multimedia Polska w rękach UPC to świetna wieść. Wybór jest bowiem prosty: konsoliduj albo giń

Multimedia Polska w rękach UPC to świetna wieść. Wybór jest bowiem prosty: konsoliduj albo giń
20.10.2016 11:24, aktualizacja: 20.10.2016 11:34

Na polskim rynku dostawców usług telewizyjnych, mobilnych iinternetowych coraz mniej miejsca zostaje dla małych graczy.Potencjałowi marketingowemu i technicznemu Netii, Orange czyCyfrowego Polsatu trudno dorównać nie tylko małym sieciom, ale teżtym nieco większym. Pozostają więc fuzje i przejęcia, by cimniejsi też wyrośli na wielkich. I to jest właśnie powód, dlaktórego UPC Polska zdecydowało się wyłożyć 760 mln dolarów(ok. 3 mld złotych) na kupienie kablówki Multimedia Polska.

Należąca do Liberty Global sieć kablowa UPC Polska podpisała wtym tygodniu przedwstępną umowę zakupu akcji spółki MultimediaPolska. Wspomniane 760 mln dolarów to cena intencyjna, która możeulec zmianie w zależności od wyników finansowych przejmowanejfirmy. W wyniku przejęcia powstanie operator świadczący usługiponad 4 mln odbiorców.

Nie jest to pierwsze przejęcie UPC Polska. Pięć lat temu firmakupiła sieć Aster, płacąc za nią 2,4 mld złotych. Pieniądzenie stanowiły tu problemu. Właściciel tej kablówki, występującjako dwie spółki akcyjne, działające niezależnie na rynkachEuropy oraz Ameryki Południowej i Środkowej, świadczy usługiinternetowe i telewizyjne w ponad 30 krajach. Z takim potencjałemmoże sobie pozwolić na inwestycje globalnej skali – i to nietylko w przejmowanie kolejnych spółek.

Przedstawiciele Multimedia Polska już teraz bowiem zapewniają,że dzięki przejęciu ich firma będzie mogła zwiększyć skalęswojej działalności, inwestować w nowe produkty i usługi zarównodla klientów indywidualnych jak i firm, a zaraz po sfinalizowaniutransakcji weźmie się za modernizację sieci, tak by swoim klientomudostępnić szybsze łącza internetowe i platformę telewizjicyfrowej nowej generacji.

Do finalizacji umowy dojść powinno w ciągu roku, wymagana jestbowiem na nią zgoda Prezesa UOKiK-u. Argumentem za nią powinno byćjednak zwiększenie konkurencyjności obu zainteresowanych podmiotów,konieczne w warunkach rywalizacji z większymi telekomami. Dlarozdrobnionego rynku kablowego dziś już raczej nie ma przyszłości,hiperskalowe usługi telekomunikacyjne kosztują bowiem zbyt wiele,by jakiegokolwiek mniejszego gracza stać było na ich wdrożenia.Konsoliduj się albo giń – przed takim wyborem dziś stoją w tejbranży praktycznie wszyscy. Jedyne co pozostaje do dyskusji, tokwestie warunków finansowych i wyboru priorytetów przy dalszychinwestycjach w infrastrukturę.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (45)