Myśl lokalnie, zarabiaj globalnie. Reklamy na Facebooku bardziej „precyzyjne”

Myśl lokalnie, zarabiaj globalnie. Reklamy na Facebooku bardziej „precyzyjne”

Myśl lokalnie, zarabiaj globalnie. Reklamy na Facebooku bardziej „precyzyjne”
06.11.2015 16:15

Zapowiedziano nowości dotyczące wyświetlania reklam w najpopularniejszym serwisie społecznościowym świata. Według opublikowanego komunikatu, Facebook ma się nie tylko skupić na dostosowywaniu wyświetlanych treści reklamowych na tych dostarczanych przez mniejsze firmy, ale także wykorzystywać większą ilość informacji o samych użytkownikach.

Facebook wprowadzi do serwisu dwie nowości istotne przede wszystkim dla stron reprezentujących małe przedsiębiorstwa. Nacisk położono na firmy prowadzące na relatywnie niewielkim terenie kilka swoich oddziałów, na przykład lokalne sieci restauracji. Oczywiście dostosowanie wyświetlanych treści do miejsca, w którym przebywa użytkownik nie jest żadną nowością. Stanowi ją skupienie się nie tylko na lokalizacji, ale przede wszystkim na charakterystyce samej firmy i uzależnieniu wyświetlania informacji o konkretnym oddziale w zależności od położenia użytkownika.

Obraz

Prowadzący facebookowe strony otrzymają bardziej zaawansowane narzędzia pozwalające na bardziej precyzyjną identyfikację potencjalnych klientów. Facebook chwali się, że dostępne będą dla nich informacje na tyle szczegółowe, że możliwe będzie rozpoznanie danego użytkownika jako autochtona lub turystę. Ten ostatni będzie zatem otrzymywał więcej wyświetleń w krótszym czasie. Możliwe będzie także osadzanie w tekstach pól, jak na przykład numer telefonu czy adres, które po zobaczeniu wpisu przez konkretnego użytkownika zostaną zastąpione przez dane najbliższej lokalizacji firmy.

Facebook swoje nowości w reklamach kojarzy z pojęciem świadomości lokalnej starając się nadać reklamom charakter informacyjny. Skupianie się na działalności lokalnej ma też mieć jednak znaczenie dla treści publikowanych newsów. W sytuacji, gdy na przykład dana restauracja będzie miała kilka lokalizacji, użytkownik otrzyma bardziej spersonalizowane dane. To zaś wydaje się już całkiem praktyczne.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)