Czyżby znów trafiła nam się wielka awaria DNS? Jest rozwiązanie!

Klienci INEA nie mają dziś udanego wieczoru. O godzinie 19:59 doszło do sporej awarii, w wyniku której nie działają takie strony jak Facebook, Instagram, Twitter, Twitch czy (o zgrozo!) Netflix.

// EDIT: Stan na godzinę 23:20 - wygląda na to, że DNSy już działają, a akcję podjął zespół ds. awarii. Brawa za szybkie rozwiązanie problemu pomimo wieczornej pory w połowie weekendu! //

Niestety, INEA aktualnie bezradnie rozkłada ręce - ich zespół techniczny pracuje bowiem jedynie w dniach roboczych, tj. od poniedziałku do piątku.

Synology DS216j i dwa tygodnie na wylocie (cz. 2)

Poleciałem. Będąc ponad 640 km w linii prostej od domu nie za bardzo miałbym możliwość realizacji testów NASa. Nie za bardzo, gdyby nie magia... no magia... Dobra, nie magia. Internet. Wspomniałem już, że w testach miała pomóc moja druga połowa. Ostatecznie jednak, głównym pomocnikiem okazał się ojciec, który spiął Synology DS216j trochę już leciwym ASUSem DSL-N55U, równolegle z wcześniej przygotowanym przez siebie QNAPem TS251A.

Synology DS216j i dwa tygodnie na wylocie (cz. 1)

Zdawałoby się, że niniejszy wpis powinien być o sieci Play i moich z nią problemach. Cóż, faktem jest, że sytuacja ta zabrnęła strasznie daleko, a wywołaną nią frustrację możecie zobaczyć zapoznając się z moim wcześniejszym, emocjonalnym wpisem. I choć mógłbym pisać o tym godzinami, to jednak zamknę tę sprawę w czterech słowach: przeprosiłem się z Orange. Jednak o tym, jakie są tego przyczyny i skutki opowiem przy innej okazji.

Im wyższy lot, tym gorszy upadek. Kinowa premiera Overwatch

Overwatch miał być jedną z najgłośniejszych premier tego roku, dołączając tym samym do Wiedźmińskiego DLC Krew i Wino, Doom oraz Dark Souls III. I trzeba przyznać, że Blizzard stanął na wysokości zadania. Krótkometrażówki (zwane "szortami") wykonane we współpracy z deweloperami gry są epickie, zarówno w przesłaniu jak i w samej formie. Cudowne, świeże uniwersum osadzone w świecie przyszłości oddalonej ledwie o 60 lat przyciąga połączeniem znajomego z nowym. Tego nie da się schrzanić. Tego nie można schrzanić.

[Dramat w dwóch aktach] Pragnienia przeciętnego konsumenta (cz. 2 / akt I)

Akt pierwszy - reklamacja

Scena pierwsza - próba reklamacji w sklepie

Przeciętny klient – zmartwiony awarią myszyPracownik obsługi klienta – znudzony rutyną w pracy i natrętnymi klientamiKartki nad stanowiskiem – wiszące posępnie, lekko naddarte i krzywo przyklejone taśmą

Przeciętny konsument pochwyciwszy swój odbiornik biegnie pędem do sklepu. Znajduje punkt obsługowy i zagaduje wpatrzonego w ekran pracownika zaciekle wpisującego z głowy jakieś, najpewniej niezwykle istotne, informacje wprost do stojącego przed nim komputera.

[Felieton] Pragnienia przeciętnego konsumenta (cz. 1)

Zdarzyło się razu pewnego, że konsument, zwany przeciętnym, musiał wyjść do sklepu. Wysiadła mu przeciętna mysz komputerowa, którą zakupił nieco ponad 2 lata wcześniej – tak jakoś o parę dni po wygaśnięciu przeciętnej gwarancji i przeciętnej rękojmi. Był to więc ruch całkiem zwyczajny: wyjść do sklepu naprzeciwko, spytać sprzedawcę o radę i zakupić kolejny produkt.

Konsument nauczony był jednak przykładem poprzedniej myszy: przeciętna rzecz psuje się zaraz po gwarancji.

Kłopotodstrzał – Zapominalskie „Uruchom” w Windows 10

W ten sposób oto powstaje kolejna (miejmy nadzieję nieco bardziej „stała”) seria na moim blogu. Na pierwszy odstrzał wezmę dość prosty kłopot z Windows 10, którego rozwiązanie spowodowało u mnie reakcję znaną z sagi Star Trek:

Personalizacja

Felietonizacja poradnika (pomiń, jeśli szukasz jedynie rozwiązania)

Wszystko zaczęło się od powyższego, już dość mocno oklepanego słowa. Kiedyś, dawien dawno, personalizacja np. Windowsa 95 czy 98 polegała na zmianie kolorów elementów interfejsu i tapety.

To have, or not to have… – ile dla sprzedawcy znaczy klient (felieton)

Firma X stawia na jakość - zarówno w sferze obsługi klienta, jak i wysokich standardów pracowniczych (...). Stawiamy na zaangażowanie i pasję, a przede wszystkim na kompetencje pracowników!

Jak długo firma Y istnieje, zawsze zadawaliśmy sobie jedno ważne pytanie: Jak osiągnąć cel największej satysfakcji naszych klientów? Odpowiedź-równanie wydaje się proste: dobra jakość + dobre ceny + dobry serwis = zadowolenie klientów.

Miałem ja kiedyś „Internet”…

0202122 – wraz z piskiem modemu otwierało się okno do innego świata. Do pełnej informacji, raczkującej Wikipedii. Do pozbawionych nadmiernego spamu skrzynek mailowych o2.pl. Do wręcz nierealnie precyzyjnej wyszukiwarki Google. Całe to cudo z prędkością 56 kbit/s i naliczaniem impulsowym co 3 minuty.

Wtem zmiana. Coś nowego. 128 kbit/s łącza stałego, nowoczesnego i unikalnego, oraz jakże drogiego. Modem w zestawie, dwie sztuki filtrów do telefonu stacjonarnego i ograniczenie transferu do 1 GB w miesiącu.