NVIDIA kupiła programistów TransGaming. Na Androida zawitają najlepsze gry z PC?

NVIDIA kupiła programistów TransGaming. Na Androida zawitają najlepsze gry z PC?

16.06.2015 11:00

Opublikowany u nas wczoraj test gamingowego tabletuSHIELD Nvidii pokazał, że podstawową słabością tegowydajnego urządzenia jest skromna liczba gier, które potrafiłybywykorzystać jego możliwości. Na czerpanie z biblioteki Androidanie ma specjalnie co liczyć, google'owy system nie jest i nie będziepriorytetem dla wydawców elektronicznej rozrywki, iOS ma tutajogromną przewagę. Zieloni zdani są na siebie – i by wzmocnićswoje siły, kupili jeden z najlepszych zespołów deweloperskich,specjalizujących się w przenoszeniu gier między platformami.

NVIDIA już wcześniej płaciła za przeniesienie słynnych gierna Androida, to właśnie w ten sposób powstały działające naShieldzie wersje gier Half-Life 2 i Portal. W marcu zieloni nawiązaliwspółpracę z firmą Transgaming, znaną przede wszystkimużytkownikom Maka i Linuksa. To autorzy middleware Cider i(porzuconego już) Cedega, zbudowanych na bazie bibliotek Wine,ułatwiającego przenoszenie gier z Windows na OS-a X i Linuksa. Ichzadaniem miało być przeniesienie na Shielda gry Metal Gear Rising:Revengeance, jako tytułu premium dla najnowszej stacjonarnej konsoliSHIELD TV.

Obraz

Teraz, trzy miesiące później, NVIDIA zdecydowała się wykupićcały dział Graphics & Portability z firmy Transgaming. Zostanieon przekształcony w niezależną jednostkę w dziale NVIDIAGameWorks. Oficjalnie nie podano powodów zakupu, stwierdzającjedynie, że nowi programiści wzmocnią wysiłki w dziedzinieGameWorks, ale można być pewnym, że chodzi właśnie oprzenoszenie kolejnych gier na konsole i tablety SHIELD.

Taka decyzja jest szeroko komentowana w branży – do tej poryludzie z Transgaming zajmowali się znacznie łatwiejszym zadaniem,przenoszeniem gier między dwoma systemami operacyjnymi działającymina architekturze x86. Teraz będą musieli przenosić gry z Windowsna architekturę ARM, zapewne z optymalizacjami pod Tegrę K1/X1.Gwarancji na to, że gry te w ogóle uruchomią się na urządzeniachz Androidem z innymi procesorami ARM raczej nie ma. Na pewno zaś nieuruchomimy ich na sprzęcie z Androidem x86.

Jeśli chodzi o samo Transgaming, to firma ta ogłosiła, żezamierza teraz skupić się na tworzeniu gier dla rynku SmartTV wramach programu GameTree TV, będzie też rozwijała i licencjonowałaswój czysto software'owy renderer SwiftShader,wykorzystywany m.in. w Google Chrome.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (19)