Najlepsze projekty napisane w 48 godzin podczas Node.js Knockout

Najlepsze projekty napisane w 48 godzin podczas Node.js Knockout

07.09.2011 15:45

Znamy już zwycięzców maratonu Node.js Knockout, który odbywał się w ostatni weekend wakacji na całym świecie, w tym w siedzibie Gadu-Gadu Warszawie. Projekty reprezentują różne kategorie, ale wszystkie bez wyjątku są warte uwagi.

Zwycięzcą maratonu okrzyknięto aplikację Observer autorstwa Arnouta Kazeimera z Holandii. Aplikacja pozwala zdalnie obserwować akcje użytkowników w czasie rzeczywistym. Wszystkie zdarzenia wywołane przez użytkownika aplikacji są emulowane również w przeglądarce obserwującego, dzięki czemu można zebrać dane o kliknięciach, użytych skrótach klawiszowych i podsłuchać, co obserwowana osoba pisze. Dodatkowo można porozumieć się z obserwowanym użytkownikiem przez wbudowany anonimowy czat. Wszystkie nagrane sesje są przechowywane w bazie i mogą zostać odtworzone w całości lub we fragmentach.

Zwycięzcą w kategorii projektów zespołowych został program Eight Bit Beats stworzony przez drużynę z Kalifornii. Po podaniu swojego imienia użytkownik może wziąć udział w zespołowym tworzeniu muzyki z losowymi osobami z całego świata. Prezentację projektu można obejrzeć w serwisie YouTube.

Najpopularniejszą aplikacją konkursu był Driv.in stworzony przez czterech programistów z Brazylii. Ich aplikacja to wirtualne kino dla YouTube — po wejściu na stronę aplikacji można stworzyć „salę kinową”, w której możliwe będzie oglądanie tych samych filmów z serwisu z zaproszonymi znajomymi. Co ważne, jeśli ktoś przyjdzie na seans spóźniony, film nie zostanie mu puszczony od początku, ale od momentu, który akurat oglądają wszyscy inni uczestnicy seansu.

W kategorii Narzędzie/Zabawka zwyciężył amerykański Doodle or Die — gra przypominająca zabawę w głuchy telefon, ale oparta na rysunkach. Gra jest niezwykle wciągająca, zwłaszcza że można przejrzeć los swojego rysunku po przejściu przez łańcuch osób.

Za najbardziej innowacyjną uznana została stworzona przez dwoch Amerykanów aplikacja Blue GPU Lava. Jest to demo prezentujące możliwości biblioteki node-webgl, która powstała podczas pierwszej połowy maratonu. Demo nie jest może wyjątkowo atrakcyjne, gdyż opiera sie jedynie na Traveling Wavefronts Feliksa Wotzela, ale sama biblioteka jest bardzo ciekawa. node-webgl przeznaczona jest dla systemu webOS, ale działa również na innych platformach. Kod biblioteki został umieszczony na GitHubie i jest dostępny na licencji MIT.

ACROnode stworzony przez drużynę z Nowego Jorku został nagrodzony za najlepszy Dizajn. Jest to prosta gra słowna, która polega na tworzeniu rozwinięć wygenerowanych przez grę akronimów. Rozwinięcia są oceniane przez innych graczy. Całość nieco przypomina popularną niegdyś na IRC-u grę Acrophobia.

Listę zwycięzców zamyka Chess@home stworzony przez zespół z Francji. Założenia projektu przypominają Seti@HOME — użytkownicy udostępniają moc obliczeniową swoich komputerów, aby wziąć udział w tworzeniu najpotężniejszej maszyny obliczeniowej grającej w szachy w historii. Twórcy zamierzają tym samym pobić rekord Guinessa (szczegóły będą podane na twitterze).

Projektów zgłoszonych do oceny było w sumie 178. Jak zwykle w takich konkursach poziom i przydatność aplikacji są mocno zróżnicowane, ale warto rzucić okiem nie tylko na zwycięzców. Wiele projektów, które powstały podczas maratonu, będzie jeszcze rozwijanych, więc z pewnością jeszcze o nich usłyszymy.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)