Nie będzie emisji reklam w Firefoksie – ale treści sponsorowane to już co innego

Nie będzie emisji reklam w Firefoksie – ale treści sponsorowane to już co innego

11.05.2014 12:29

W lutym tego roku producent Firefoksa zacząłrozważać rzecz wcześniej nie do pomyślenia – wprowadzeniedo przeglądarki płatnych powierzchni reklamowych. Pod hasłemulepszenia pierwszego wrażenia kontaktu z Firefoksem,w Mozilli pomyślano o przekształceniu ekranu szybkiego wybieraniatak, by odgórnie wypełnić go użytkownikom opłaconymikafelkami-skrótami do stron WWW. Reakcja użytkowników przychylnanie była, więc Mozilla zareagowała, ogłoszeniem, że reklam wFirefoksie nie będzie.

Wiceprezes Mozilli JonathanNightingale ujawnił,że plan wykorzystania tej potencjalnej powierzchni reklamowej zostałporzucony, i to przede wszystkim ze względu na reakcje społeczności.Najwyraźniej producent przeglądarki nie został zbyt dobrzezrozumiany w swoich intencjach – wiele osób obawiało się, że topoczątek przekształcania Firefoksa w wypełnioną logotypamiplanszę, sprzedawaną najlepiej płacącym, bez żadnej korzyścidla użytkowników ani kontroli nad tym procesem z ich strony. *Dotego nie dojdzie, my tacy w Mozilli nie jesteśmy *–podkreślił Nightingale.

Obraz

Nie oznacza to jednak, że ekranszybkiego wybierania, widoczny dziś po kliknięciu przyciskuotwierającego nową kartę, nie doczeka się pewnych przekształceń.Rozważane jest wypełnienie w nowych instalacjach tego ekranumieszanką stron własnych Mozilli oraz witryny dobranych napodstawie mechanizmu webowych rekomendacji, uwzględniających regionzamieszkania użytkownika. Eksperymenty z takim rozwiązaniemrozpoczną się już niebawem, w wersjach rozpowszechnianych przezkanały dla testerów – i nie mają mieć nic wspólnego zzarabianiem pieniędzy.

Reklam więc nie będzie… alepieniądze jednak nie śmierdzą. Nightingale na samym końcuzapowiada: sponsoring przyjdzie w następnym etapie, gdyjuż będziemy pewni, że możemy dostarczyć coś wartościowego dlaużytkowników. Nie do końcawiemy, na czym polega różnica między kafelkiem reklamowym, akafelkiem sponsorowanym, ale nie ma powodu, by się na Mozillę przezto obrażać: społeczność powinna postarać się docenić każdedziałanie, które zwiększy finansową niezależność producentaFirefoksa od Google. Jeśli sponsorowane treści będą poddanekontroli użytkowników, a ekran szybkiego wybierania będziemy moglidalej ustawiać zgodnie ze swoimi oczekiwaniami, to tym lepiej i dlaFirefoksa, i dla jego społeczności.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (46)