r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Nie wszystko za 10 zł. UOKiK wydał decyzję w sprawie Vectry, dla klientów rekompensata

Strona główna AktualnościBIZNES

Mocno się zaczął rok 2017 dla UOKiK-u. Po srogich karach dla Polkomtela, Cyfrowego Polsatu i Orange, przyszedł czas na Vectrę. Tym razem p. Markowi Niechciałowi nie spodobała się reklama oferty spółki, w której padało hasło „wszystko za 10 zł”. Jak to zwykle bywa, gdy reklama brzmi za dobrze, te 10 zł nie za wiele miało wspólnego z tym, co faktycznie czekało na klienta. A teraz, po decyzji UOKiK-u, na klientów czekają rekompensaty.

Emitowane od września do grudnia 2015 roku reklamy spółki Vectra brzmiały jednoznacznie, w każdym z wykorzystanych kanałów. Z telewizji, z radia, z rozrzucanych ulotek można było się dowiedzieć, że Wszystko za 10 zł. W jednej reklamie radiowej głos lektora powtarzał tę frazę kilkanaście razy, a następnie wyjaśniał, że w Vectrze wszystko ma się „za dychę” miesięcznie, tj. telewizję ze 68 kanałami z nagrywarką, Internet 50 Mb/s, rozmowy bez limitu, oraz seriale na komórce i tablecie.

Oczywiście taka nierealna biznesowo cena była tylko przynętą na klientów. Obowiązywała jedynie przez 2-3 pierwsze miesiące umów podpisywanych na rok, 18 miesięcy czy dwa lata, a po zakończeniu tych okresów promocyjnych – cena znacząco rosła.

r   e   k   l   a   m   a

Prezes UOKiK-u uważa, że takie postępowanie mogło wprowadzać konsumentów w błąd. Niejednoznaczność prezentacji oferty celowo ukrywała realne koszty, aby zainteresować konsumenta. Gdyby konsument posiadał prawdziwe informacje, mógłby na ofertę Vectry w ogóle nie zwrócić uwagi (w praktyce bowiem wcale taka atrakcyjna nie była).

Vectra nie zostanie ukarana finansowo, ponieważ dobrowolnie zobowiązała się do udzielenia rekompensaty wszystkim klientom, którzy skorzystali z promocji Wszystko za 10 zł. Tak więc:

  • Obecni klienci będą mogli otrzymać na trzy miesiące dodatkowy pakiet do każdej usługi, z której korzystają (pakiet premium do telewizji, zwiększenie transmisji danych do internetu stacjonarnego, dodatkowe minuty do telefonii stacjonarnej lub mobilnej (wraz z kartą SIM), dodatkowy pakiet Internetu mobilnego wraz z kartą SIM), albo też uzyskać rabat 10 zł przez trzy miesiące na każdą z nich. Spółka wyśle w tej sprawie pismo do klientów.
  • Byli abonenci – otrzymają 30 zł za każdą usługę, którą zakupili w ramach promocji. Także i oni otrzymają stosowne pismo od Vectry.

Dodatkowo Vectra trzykrotnie wyemituje w telewizji oświadczenie (trwające min. 15 sekund), w którym przyzna, że jej reklamy mogły wprowadzać konsumentów w błąd. Decyzja jest prawomocna, a ze swoich działań spółka będzie musiała złożyć sprawozdanie Prezesowi UOKiK-u.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.