Nielsen: Xbox 360 i Wii do grania, a PS3 bardziej do oglądania

Nielsen: Xbox 360 i Wii do grania, a PS3 bardziej do oglądania

14.03.2013 12:47

Ostatnia generacja konsol połączyła czystą rozgrywkę ze światem multimedialnych treści, oferując nabywcom już nie tylko wirtualne krainy do zwiedzania, ale też pełen wachlarz usług sieciowych. Agencja Nielsen, która od lat przygląda się zachowaniu konsumentów, podsumowała wyniki badań dotyczących sposobu wykorzystywania w zeszłym roku konsol przez ich użytkowników w Stanach Zjednoczonych (gdzie oferta „programowa” jest największa). Najczęściej Amerykanie grają na Xboksie 360 i Wii, a filmy oraz programy telewizyjne oglądają na PlayStation 3.

Obraz

W październiku zeszłego roku przepytano ponad 2,5 tysiąca osób w wieku powyżej 13 lat. Posiadacze Xboksów 360 bawią się po równo offline, jak też na Xbox Live (po 33%) i nie odstrasza ich nawet potrzeba wykupienia abonamentu Gold, żeby móc się mierzyć z innymi. Zabawa sieciowa na PS3 jest darmowa, ale mimo wszystko mniej popularna (18%) od grania samemu (22%). Wii w temacie rozgrywki wieloosobowej odstaje (11%), za to trzyma się dzielnie z ofertą dla samotników (40%) i zaskakująco wysoki jest odsetek korzystających z systemu w celach multimedialnych (32%). PlayStation 3 wypada ze strumieniowaniem takich treści nieco gorzej (24%), za to nadrabia popularnością wśród domowych kinomaniaków z uwagi na wbudowany napęd Blu-ray (z konsoli jako odtwarzacza korzystało 18% ankietowanych, kiedy do Xboksa 360 DVD wciąż wkłada 9% posiadaczy tej konsoli). W mniejszym stopniu swoich ulubionych konsol Amerykanie używali do oglądania pobranych z Internetu filmów czy słuchania muzyki.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (19)