r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Niezależne aplikacje oraz gry z PlayStation 2 działają już na złamanej „czwórce”

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

Scena niezależnych deweloperów PlayStation 4 dostarcza coraz więcej powodów, by poszukać sobie na aukcjach czy magazynowych wyprzedażach starszej wersji tej konsoli. Po tym jak haker flat_z opublikował w Sieci dokładną analizę procesu ładowania natywnego kodu na PS4, spodziewano się, że w końcu ktoś wykorzysta wyniki jego badań do stworzenia mechanizmu ładowania pakietów homebrew. Pierwszy zrobił to deweloper wildcard, wydając Homebrew Enabler na PS4 z firmware 4.05. Teraz pozostaje tylko czekać na wysyp niezależnego oprogramowania – może komuś uda się skompilować na PS4 na przykład Kodi?

Operacja wciąż jest bardziej skomplikowana, niż mógłby sobie życzyć zwykły użytkownik. Aby uruchomić własną aplikację na PlayStation 4, trzeba wpierw uruchomić poprzez przeglądarkę gotowego exploita na kernel, potem należy wstrzyknąć PS4HEN – ładunek uaktywniający ustawienia debugowania w konsoli i umożliwający uruchamianie oprogramowania homebrew.

Następnie swój plik instalacyjny .pkg z aplikacją należy skopiować do głównego katalogu pendrive’a sformatowanego w FAT32 i umieścić pendrive w jednym z portów USB konsoli. Przed jego zainstalowaniem lepiej jest odłączyć połączenie sieciowe, gdyż konsola będzie chciała ponownie przeprowadzić aktualizację firmware. Następnie poprzez ustawienia debugowania przejść do instalatora pakietów i kliknąć pakiet z rozszerzeniem .pkg – zostanie on zainstalowany, z odpowiednim odnośnikiem w launcherze.

r   e   k   l   a   m   a

Uruchomienie tak zainstalowanej aplikacji wiąże się oczywiście z kolejnym zignorowaniem pytania o aktualizację firmware – i już można cieszyć się pierwszą działającą na PS4 wolną aplikacją. Kompletny poradnik krok po kroku znaleźć można na forum playstationhax.xyz.

W najbliższym czasie można spodziewać się wielu nowych aplikacji na złamane PlayStation 4. Scena dysponuje bowiem funkcjonalnym SDK dla tej konsoli, wspierającym bibliotekę standardową C, większość funkcji z FreeBSD 9.0 (zarówno z przestrzeni użytkownika jak i kernela). Póki co działa on tylko z firmware 1.76, ale jego autor bigboss ogłosił, że trwają prace nad przeniesieniem nad 4.05. W Sieci pojawił się też poradnik, jak podpisywać własne pakiety, a następnie Xvortex udostępnił PKG Kitchen – kompletny zestaw narzędzi do budowania pakietów na PlayStation 4.

Wczoraj zaś odezwał się wspomniany na początku flat_z. Najwyraźniej zdołał uruchomić grę z PlayStation 2 na PS4, korzystając z wbudowanego w system emulatora. I to grę niebylejaką, Klonoa 2, która nigdy nie chciała dać się uruchomić na PlayStation 3.

A przecież wystarczyło Sony otworzyć swój sklep na niezależne aplikacje i gry homebrew, ułatwić dostęp do emulatorów i odtwarzaczy multimedialnych, by tego wszystkiego nie było, albo przynajmniej nie budziło to takich emocji.

Przydatne linki:

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.