Nowa usługa Apple to dowód, że firma otwiera się na Androida? Strona główna Aktualności05.02.2015 13:21 Udostępnij: O autorze Mateusz Budzeń @Scorpions.B Producent iPhone’ów kupił firmę Beats nie tylko dla słuchawek. Apple zamierza wystartować z własną usługą streamingową opartą o rozwiązania z Beats Music. Dostaniemy dostęp do ogromnej bazy utworów i to w cenie niższej niż u konkurencji. Dodatkowo Apple nie ograniczy się do własnego ekosystemu i wyda swoją pierwszą aplikację na Androida. Apple w poprzednim roku zdecydowało się na zakup Beats, firmy znanej przede wszystkim z produkcji drogich oraz modnych słuchawek. Według szczegółowego rozliczenia za 2,5 miliarda dolarów został kupiony dział zajmujący się produkcją sprzętu audio, a 0,5 miliarda kosztował serwis muzyczny Beats Music. Plany Apple związane z Beats nie były znane, początkowo podejrzewano, że firma z Cupertino zacznie produkować sprzęt sygnowany logiem Beats. Z najnowszych nieoficjalnych informacji możemy dowiedzieć się, że Apple planuje również stworzyć własny serwis streamingowy. Nowa usługa miałaby opierać się o rozwiązania znane z Beats Music. Apple miałoby wykorzystać między innymi bazę utworów oraz mechanizm odpowiadający za ich dostosowywanie do danego użytkownika. Dodatkowo użytkownicy dostaną dostęp do ogromnej bazy utworów z iTunes. Oprócz możliwości słuchania piosenek, dostaniemy możliwość ich zapisywania w pamięci urządzenia, zasada działania ma być zbliżona do Spotify. Natomiast zmieniony ma być interfejs, tak aby dopasować go do innych aplikacji firmy z Cupertino oraz interfejsu iOS. Apple nie rezygnuje z własnych usług, iTunes Match i iTunes Radio nie znikną. Po kupieniu Beats przez Apple podejrzewano, że aplikacja Beats Music zniknie z innych mobilnych systemów operacyjnych i będzie dostępna wyłącznie na iOS. Jednak Eddie Cue, wicedyrektor oprogramowania i usług, poinformował, że korporacja nie zamierza ograniczać się wyłącznie do własnego ekosystemu. Najnowsze informacje potwierdzają słowa Eddiego Cue, odpowiednia aplikacja ma zostać wydana również na urządzenia działające pod kontrolą Androida. Warto zauważyć, że byłaby to pierwsza aplikacja od Apple wydana na zielonego robocika i oznaczałoby to, że firma chociaż w niewielkim stopniu otworzyła się na inne mobilne platformy. Byłoby to też potwierdzeniem siły Androida, który obecnie jest najpopularniejszym system na smartfonach i tabletach, a jego udziały ciągle rosną. Microsoft już dawno postanowił, że będzie wydawał własne aplikacje na system Google’a, co ciekawe, obecny producent Lumii traktuje Androida priorytetowo. Prace nad usługą nadal trwają, możliwe, że wystartuje ona w czerwcu. W tym miesiącu ma odbyć się konferencja WWDC i byłaby to bardzo dobra okazja do jej zaprezentowania. Zaletą nowej usługi będzie cena wynosząca 7,99 dolarów, czyli o 2 dolary mniej niż opłaty za Spotify Premium lub Google Play Music. Oprogramowanie Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Sony robi z PlayStation markę prawdziwie multimedialną, ma Spotify na pokładzie 29 sty 2015 Tomasz Wrzesień Gaming 28 [CES 2015] Google Cast pozwoli „rzucić” dźwięk na każdy głośnik w domu 5 sty 2015 Anna Rymsza Oprogramowanie 29 LG OLED: ten gadżet to stojak do TV i potężny system audio 3D w jednym 26 lut 2020 Jakub Krawczyński SmartDom 12 Audi Q3 Sportback: kamery 360 stopni, system Audi Pre sense basic & 360° i audio Bang & Olufsen 20 kwi 2020 Kamil Rogala Sprzęt TechMoto 17
Udostępnij: O autorze Mateusz Budzeń @Scorpions.B Producent iPhone’ów kupił firmę Beats nie tylko dla słuchawek. Apple zamierza wystartować z własną usługą streamingową opartą o rozwiązania z Beats Music. Dostaniemy dostęp do ogromnej bazy utworów i to w cenie niższej niż u konkurencji. Dodatkowo Apple nie ograniczy się do własnego ekosystemu i wyda swoją pierwszą aplikację na Androida. Apple w poprzednim roku zdecydowało się na zakup Beats, firmy znanej przede wszystkim z produkcji drogich oraz modnych słuchawek. Według szczegółowego rozliczenia za 2,5 miliarda dolarów został kupiony dział zajmujący się produkcją sprzętu audio, a 0,5 miliarda kosztował serwis muzyczny Beats Music. Plany Apple związane z Beats nie były znane, początkowo podejrzewano, że firma z Cupertino zacznie produkować sprzęt sygnowany logiem Beats. Z najnowszych nieoficjalnych informacji możemy dowiedzieć się, że Apple planuje również stworzyć własny serwis streamingowy. Nowa usługa miałaby opierać się o rozwiązania znane z Beats Music. Apple miałoby wykorzystać między innymi bazę utworów oraz mechanizm odpowiadający za ich dostosowywanie do danego użytkownika. Dodatkowo użytkownicy dostaną dostęp do ogromnej bazy utworów z iTunes. Oprócz możliwości słuchania piosenek, dostaniemy możliwość ich zapisywania w pamięci urządzenia, zasada działania ma być zbliżona do Spotify. Natomiast zmieniony ma być interfejs, tak aby dopasować go do innych aplikacji firmy z Cupertino oraz interfejsu iOS. Apple nie rezygnuje z własnych usług, iTunes Match i iTunes Radio nie znikną. Po kupieniu Beats przez Apple podejrzewano, że aplikacja Beats Music zniknie z innych mobilnych systemów operacyjnych i będzie dostępna wyłącznie na iOS. Jednak Eddie Cue, wicedyrektor oprogramowania i usług, poinformował, że korporacja nie zamierza ograniczać się wyłącznie do własnego ekosystemu. Najnowsze informacje potwierdzają słowa Eddiego Cue, odpowiednia aplikacja ma zostać wydana również na urządzenia działające pod kontrolą Androida. Warto zauważyć, że byłaby to pierwsza aplikacja od Apple wydana na zielonego robocika i oznaczałoby to, że firma chociaż w niewielkim stopniu otworzyła się na inne mobilne platformy. Byłoby to też potwierdzeniem siły Androida, który obecnie jest najpopularniejszym system na smartfonach i tabletach, a jego udziały ciągle rosną. Microsoft już dawno postanowił, że będzie wydawał własne aplikacje na system Google’a, co ciekawe, obecny producent Lumii traktuje Androida priorytetowo. Prace nad usługą nadal trwają, możliwe, że wystartuje ona w czerwcu. W tym miesiącu ma odbyć się konferencja WWDC i byłaby to bardzo dobra okazja do jej zaprezentowania. Zaletą nowej usługi będzie cena wynosząca 7,99 dolarów, czyli o 2 dolary mniej niż opłaty za Spotify Premium lub Google Play Music. Oprogramowanie Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji