Nowy Xbox i ciekawostki od inżyniera Microsoftu. Początkowo plan był zupełnie inny

Nowy Xbox i ciekawostki od inżyniera Microsoftu. Początkowo plan był zupełnie inny

Nowy Xbox i ciekawostki od inżyniera Microsoftu. Początkowo plan był zupełnie inny
Piotr Urbaniak
15.11.2020 09:14, aktualizacja: 15.11.2020 11:43

Xbox Series S mógł nigdy nie powstać, a Microsoft rozważał włączenie do nowej generacji Xboksa One X. To ciekawostka, jaką w wywiadzie dla Digital Foundry zdradził Andrew Goossen, jeden z architektów systemu w projekcie konsoli.

Koncepcja wydania dwóch różnych urządzeń w ramach jednej generacji sprzętu od początku budzi kontrowersje. Sceptycy zarzucają Microsoftowi, że wstrzymuje postęp, zmuszając deweloperów do optymalizacji pod słabszy sprzęt. Jak z kolei zauważają zwolennicy, dobrym ruchem jest umożliwienie klientowi wyboru.

Microsoft już wielokrotnie zapewniał o braku negatywnego wpływu na rynek gier, ale niniejszym idzie o krok dalej. Architekt systemu Andrew Goossen sugeruje, że Xbox Series S okazał się wręcz koniecznością do nadania nowej generacji pędu.

Jak tłumaczy Goossen, jednym z pomysłów na poszerzenie portfolio było kontynuowanie Xboksa One X jako maszyny tańszej niż nowy Series X. Szybko jednak z tego zrezygnowano.

– Uznaliśmy, że nowa generacja jest definiowana przez takie aspekty jak Xbox Velocity Architecture, funkcje graficzne, na przykład cieniowanie o zmiennej częstotliwości oraz ray tracing, czy czterokrotnie wydajniejszy CPU – mówi inżynier. – Jak na ironię, Xbox One X jest droższy w produkcji [od Xboksa Series S – przyp. red.], a sama architektura RDNA 2 to wzrost wydajności rzędu 25 proc. na cykl (...) kolejne 20 proc. uzyskać można z FP16 i VRS – dodaje.

Słowem, mając świadomość zapotrzebowania na sprzęt w możliwie niskiej cenie, Microsoft wybrał zaprojektowanie od podstaw platformy przystępnej, ale nowoczesnej. Uniknął w ten sposób prawdziwie międzygeneracyjnego rozkroku.

Należy zauważyć, że jest to dokładnie odwrotne podejście od tego, co robi konkurencyjne Sony, które zapowiada wspieranie PlayStation 4 grami jeszcze przez co najmniej trzy lata. Ostatecznie więc tworzenie pod słabszy sprzęt nie ominie nikogo, jednak XSS w pewnym sensie kompensuje rozpiętość konfiguracji. Kto wyjdzie na tym lepiej?

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (19)