Nowy wymiar debaty prezydenckiej z YouTube i CNN

Strona główna Aktualności

O autorze

Interesującą inicjatywę rozpoczęto niedawno w Stanach Zjednoczonych, gdzie popularna nie tylko za oceanem stacja informacyjna CNN wraz z równie popularnym serwisem YouTube postanowiła zorganizować debatę prezydencką inaczej niż zwykle.

Niecodzienność i atrakcyjność pomysłu polega na tym, że dosłownie każdy mógł wziąć udział w debacie poprzez nagranie w domu swojego wystąpienia w postaci klipu wideo, a następnie opublikowanie go w specjalnej sekcji serwisu YouTube. Kilkanaście najlepszych zdaniem redakcji CNN klipów zostanie wyświetlonych kandydatom w trakcie debaty już dzisiaj z demokratami, a 17 września z republikanami.

Przez kilka dni nadesłano ponad dwa tysiące bardzo zróżnicowanych klipów. Większość użytkowników po prostu zadaje pytania patrząc do kamery, niektórzy jednak urozmaicają je różnymi wstawkami, na przykład z filmów dokumentalnych. Taki poziom interakcji z pewnością spodobał się wyborcom w USA - idąc z duchem czasu jest więc bardzo prawdopodobne, że i u nas przy okazji najbliższych wyborów pojawi się podobna inicjatywa.

© dobreprogramy

Komentarze