Office 2010 w Wielkiej Brytanii droższy niż w USA

Office 2010 w Wielkiej Brytanii droższy niż w USA

Wojciech Cybulski
17.02.2010 15:23, aktualizacja: 17.02.2010 16:39

Microsoft ujawnił oficjalne ceny poszczególnych wersji pakietu biurowego Office 2010 w Wielkiej Brytanii - niestety tradycyjnie są one do znacznie wyższe od analogicznych produktów sprzedawanych w USA.

Największe dysproporcje dotyczą wydania Office Home and Student w wersji BOX, które za oceanem kosztuje 279 dolarów, czyli w przeliczeniu około 176 funtów brytyjskich. Za ten sam pakiet mieszkańcy Zjednoczonego Królestwa muszą zapłacić 239,99 funtów, czyli aż 64 funty więcej. Ceny pozostałych wydań to 109,99 funtów za Office Home and Student BOX oraz 399,99 funtów za Office Professional BOX. Równocześnie z uruchomieniem sprzedaży wersji pudełkowej Microsoft zaoferuje nabywcom nowych komputerów z preinstalowanym pakietem Office 2010 karty "Product Key Cards" zawierające wyłącznie kod aktywacyjny do pakietu. Koszt zakupu tych kart to odpowiednio 89,99 funtów za edycję Home and Student, 189,99 funtów za Home and Business i 299,99 funtów za Professional.

Fakt, że koszt zakupu pakietu biurowego Microsoftu jest w Europie dużo wyższy niż w USA, nie powinien nikogo dziwić. Gigant z Redmond od wielu lat sprzedaje swoje produkty na starych kontynencie w cenach o wiele wyższych niż za oceanem. Złośliwi twierdzą, że jest to zemsta za liczne procesy antymonopolowe, które Microsoftowi wytacza Komisja Europejska. Microsoft tymczasem tłumaczy taki stan rzeczy niekorzystnym systemem podatkowym w Europie, który zawyża ostateczną cenę produktów - niemniej różnica jest tak duża, że czasem trudno uwierzyć, by jedynym powodem drożyzny były dodatkowe podatki. Niezależnie od faktycznych powodów takiej polityki handlowej, jest ona krzywdząca dla europejskich konsumentów i powinna być czym prędzej zmieniona - pytanie tylko, czy są na to jakiekolwiek szanse...

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (32)