r   e   k   l   a   m   a
reklama

Office dla Maców dogonił resztę, w końcu może normalnie pracować w grupie

Strona główna Aktualności

O autorze

Kobieta o wielu talentach, użytkowniczka OS X kochająca fotografię, kuchnię wschodnią, ciężką muzykę i poprawną polszczyznę.

Korzystający z pakietu Office 2016 na Macach nie muszą się już obawiać, że zostaną w tyle za resztą zespołu. Aktualizacja 16.9.0 pakietu biurowego wprowadza długo oczekiwaną możliwość pracy zespołowej w czasie rzeczywistym i automatyczne zapisywanie dokumentów w chmurze. Nowa wersja pakietu dla systemu macOS dzieli kod z wydaniem dla Windowsa… pierwszy raz od 20 lat.

Po aktualizacji pakietu Office osoby pracujące na Windowsie i na Macach będą w czasie rzeczywistym widzieć zmiany, jakie wprowadzają wszyscy członkowie zespołu. Jak w wielu podobnych programach, tu też będziemy mogli zobaczyć kursor każdej z osób pracujących na wskazanym dokumencie oraz ikonki, wskazujące kto jeszcze przegląda dokument w danej chwili. Ponadto dokumenty przechowywane w chmurze są automatycznie zapisywane i można w każdej chwili przejrzeć historię zmian i przywrócić starszą wersję pliku.

To nie koniec zmian, ale wyczekiwana możliwość pracy w zespole przyćmiewa pozostałe poprawki. Excel dla macOS-a otrzymał nowe funkcje i typy wykresów, w tym lepszą obsługę wykresów dla tabel przestawnych (PivotTable). Powinniśmy też zauważyć szybsze obliczanie wyników niektórych funkcji. PowerPoint z kolei dorobił się możliwości korzystania z myszki w taki sposób, jakby była wskaźnikiem laserowym, podczas wyświetlania prezentacji. Ponadto można w nim przycinać filmy i nagrania dźwiękowe bez korzystania z zewnętrznych programów. Outlook zaś otrzymał obsługę gestów dotykowych i możliwość integracji z kontaktami i kalendarzem Google.

Praca zespołowa z widocznością zmian w czasie rzeczywistym powinna był trafić do pakietu Microsoftu już dawno. Trochę wstyd, że płatne i ogólnie szanowane oprogramowanie zostawało w tyle nawet za darmowym i dość ubogim Google Docs. Widać też było, że praca zespołowa przysparza Microsoftowi sporo problemów. Teoretycznie została wprowadzona w Office 2016, ale od początku było widać, że Microsoft ma z tym mechanizmem problemy. W Excelu dla Windowsa na przykład aż do ubiegłego roku praca zespołowa była okrojona, macOS dostał ją dopiero dziś – prawie 3 lata od premiery pakietu.

Choc historia sugeruje, że powinno być inaczej, użytkownicy komputerów z jabłkiem w ostatnich latach dostawali nowe funkcje Office'a z opóźnieniem lub wcale. Ostatnie zmiany jednak sprawiły, że Office jest coraz bliżej pakietu prawdziwie wieloplatformowego. Oczywiście nie możemy spodziewać się, że będzie miał identyczne możliwości na Windowsie, Androidzie, iOS-ie i macOS-ie, ale przynajmniej jednoczesne wprowadzanie nowości będzie prostsze.

Nowa wersja Office'a powinna zainstalować się na komputerach użytkowników automatycznie. Wersję próbną Office 2016 znajdziecie w naszej bazie programów.

© dobreprogramy
reklama
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

reklama
Polecamy w WP TechnologieWP TechnologieTak wygląda historia PlayStation. Kiedy będzie PS5? Jeszcze długo poczekamy