reklama

One Sony, czyli Hirai zmienia politykę firmy

Strona główna Aktualności

O autorze

Miłośnik gier komputerowych, konsolowych i nowych technologii, zwłaszcza owoców azjatyckiej myśli technicznej. Recenzent, czasem doradca oraz fotograf, zawsze otwarty na innych ludzi. Filolog.

Tak jak przewidywano, firma Sony zamknęła zeszły rok fiskalny z ogromnymi stratami, największymi dotąd — chodzi o blisko 6,5 miliarda dolarów, ponad dwukrotnie więcej, niż szacowano jeszcze w lutym. Czwarty rok z rzędu nie zanotowano zysków. Obecny szef Kazuo Hirai ogłasza program wyjścia z finansowych tarapatów. Jego wizję nazywa się skrótowo One Sony.

Według nowej strategii, gigant koncentrować się będzie na rynku gier, urządzeń przenośnych (telefony komórkowe, tablety, marka VAIO) oraz fotografii cyfrowej. Sony zamierza między innymi znacznie poszerzyć swoją ofertę, jeśli o pozycje dostępne na PlayStation Network chodzi, a także zacząć czerpać konkretniejsze zyski z ofert abonamentowych. Z ufnością spogląda się również ku większej ilości certyfikowanych urządzeń PlayStation Suite. Ogólnie do końca roku fiskalnego 2014 celuje się w dochody rzędu niemal 12,5 miliarda dolarów z „growej” części biznesu.

Wbrew przewidywaniom analityków, Sony nie odpuszcza sobie telewizorów — przechodzą one jednak na dalszy plan. Nikt nie zapomina też o pracach nad sprzętem medycznym czy ekspansji na wyłaniające się rynki. Więcej pieniędzy firma zamierza ponadto zainwestować w badania nad przyszłościowymi produktami. Musimy zaskoczyć klientów innowacyjnymi projektami, które zademonstrują powrót Sony do chwały — ogłasza Hirai. Oczywiście nie obejdzie się bez cięć w sile roboczej. Przewiduje się, że w przeciągu najbliższych dwóch lat fiskalnych posadę straci około 10 tysięcy osób (6% ogółu pracowników), zatrudnionych w różnych oddziałach Sony.

© dobreprogramy
reklama

Komentarze

reklama
Polecamy w WP TechnologieWP TechnologieKosztuje prawie milion złotych rocznie. Aplikacja mObywatel oferuje bardzo mało