r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Onet osamotniony w blokowaniu blokujących reklamy. Inne polskie portale stawiają na edukację

Strona główna AktualnościINTERNET

Niezbyt skuteczna technicznie blokada głównej strony Onetu dla użytkowników blokujących reklamy wciąż trwa. Przedstawiciele innych polskich portali jednak nie chcą iść na taką wojnę z wiatrakami. Wirtualna Polska, Interia oraz Gazeta.pl zapewniły, że nie będą ograniczać dostępu do swoich stron głównych, choć oczywiście zachęcają użytkowników do wciągnięcia ich na białą listę.

Onet utrzymuje, że po kilkunastu tygodniach testów mechanizmu antyadblokowego, spośród ok. 30% internautów blokujących reklamy na stronach tego portalu, kilkadziesiąt procent użytkowników adblocków zdecydowało się je wyłączyć. Niestety nie idą za tym działania ograniczające rozpasanie form reklamowych – dziś wchodząc na stronę główną Onetu zobaczyć możemy np. ogromną reklamę PlayStation 4, nie pozostawiającą miejsca dla niczego innego.

Pozostali wydawcy stawiają na bardziej zrównoważone podejście. Gazeta.pl sięga po różne działania, mające zachęcić internautów do niekorzystania z adblocków. W niektórych serwisach zaczęto blokować dostęp do treści wideo. W innych pojawiły się testowo komunikaty do użytkowników blokerów reklam, zachęcające do dodania serwisów do listy zaufanych domen.

r   e   k   l   a   m   a

Grupa Interia.pl chce postawić na edukację i wzrost świadomości internautów – nie chodzi tu jednak tylko o opowiadanie, że reklamy są konieczne, by dostęp do treści pozostał bezpłatny i pouczanie, jak dodać Interię do białej listy. Wydawca ten przejrzał listę publikowanych przez siebie reklam, by wyeliminować te formaty, które mogłyby być denerwujące dla użytkowników.

Wirtualna Polska przyznaje, że blokuje treści wideo dla korzystających z adblocków internautów, zarazem jednak stara się stworzyć zbalansowany ekosystem usług i produktów elektronicznych, mający zaspokoić zarówno potrzeby reklamodawców jak i użytkowników. Rozwojowi user experience ma więc towarzyszyć rozwój produktów reklamowych spełniających oczekiwania klientów, a więc jak można rozumieć, nie denerwujących ich.

Wszyscy wspomniani wydawcy podkreślają, że blokowanie dostępu do strony głównej po prostu nie ma sensu – wypełniona jest ona informacjami, które można znaleźć przecież w innych źródłach, więc w ten sposób wydawca jedynie sam sobie szkodzi. Czy jednak blokowanie dostępu do unikatowych treści wideo ma sens? Tak naprawdę uderza to tylko w najmniej zaawansowanych użytkowników, ci bardziej kompetentni blokadę blokerów reklam ominą, bo przecież rzadko kiedy mają ochotę oglądać 30 sekund reklamy pieluch czy środka na zatwardzenie przed jakimś politycznym reportażem.

Gra toczy się o spore pieniądze: Polacy przodują w blokowaniu reklam. IAB Polska twierdzi, że z adblocków korzysta 7,6 mln internautów w naszym kraju, przede wszystkim ze względu na uciążliwe reklamy. Aż 40% ankietowanych przez IAB stwierdziło, że gdyby strona zablokowała im dostęp ze względu na włączonego adblocka, opuściliby ją. Trzeba więc przyznać, że Opera wiedziała co robi, wprowadzając w tym roku do przeglądarki integralny mechanizm blokujący reklamy – takie są dziś oczekiwania masowego klienta.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.   

Trwa konkurs "Ogól naczelnego", w którym codziennie możecie wygrać najnowsze maszynki systemowe Hydro Connect 5 marki Wilkinson Sword.

Więcej informacji

Gratulacje!

znalezione maszynki:

Twój czas:

Ogól Naczelnego!
Znalazłeś(aś) 10 maszynek Wilkinson Sword
oraz ogoliłeś(aś) naszego naczelnego!
Przejdź do rankingu
Podpowiedź: Przyciśnij lewy przycisk myszki i poruszaj nią, aby ogolić brodę.