r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Onet rozszerza kampanię przeciw adblockom na kolejne serwisy, ulepsza swoje skrypty

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

Grupa Onet-RASP nie ustaje w swojej walce z użytkownikami blokerów reklam. Wczoraj komunikaty o konieczności wyłączenia takich rozszerzeń w przeglądarkach zostały wprowadzone w polskiej edycji Business Insidera oraz serwisu Plejada.pl. Widać, że programiści Onetu się uczą, gdyż ich nowe skrypty do zwalczania blokerów próbują sobie radzić nie tylko z najpopularniejszym AdBlock Plusem, ale też ze świetnym µBlockiem.

W plotkarskim serwisie Plejada.pl sposób zachęcania do wyłączenia blokera reklam jest praktycznie taki sam, jak w wypadku strony głównej Onetu: zobaczymy przesłaniającą treści planszę, na której zębaty ludek informuje, że „reklamy nie są takie złe”, dzięki nim bowiem ma się dostęp do najlepszych treści. Później dostajemy możliwość przejścia do instrukcji, wyjaśniającej jak wyłączyć bloker. Tutaj skrypty radzą sobie ze wszystkimi popularnymi rozszerzeniami tego typu, tak samo jak obecnie w wypadku strony głównej Onetu.

Tymczasem Business Insider postawił na bardziej stonowany, dopasowany do szaty graficznej serwisu, jak i do bardziej dojrzałego intelektualnie czytelnika, jaki w założeniu powinien być odbiorcą treści. Lakonicznemu komunikatowi: „Twoja przeglądarka blokuje reklamy” towarzyszy informacja o bezpłatności treści dzięki reklamom i prośba o reklam odblokowanie. Oczywiście na dole link do instrukcji. Sęk w tym, że zastosowane skrypty są takie sobie, radzą sobie tylko z AdBlock Plusem, a w dodatku „zamulają” przeglądarkę.

r   e   k   l   a   m   a

W pozostałych popularnych serwisach grupy Onet-RASP, m.in. Fakt.pl, Komputerswiat.pl czy Forbes.pl nie zauważyliśmy jeszcze takich mechanizmów, co oczywiście nie znaczy, że nie pojawią się one w przyszłości – decyzja Onetu musiała zapaść na najwyższym szczeblu. Oficjalnie wydawca jest bardzo zadowolony, twierdzi, że kilkadziesiąt procent użytkowników adblocków zdecydowało się je wyłączyć wskutek kampanii.

Z technicznego punktu widzenia te deklaracje oczywiście nie przesłaniają jednego: jak nie wyrafinowane byłyby skrypty wymierzone przeciwko blokerom reklam, kompetentni użytkownicy z łatwością pokonają je za pomocą rozszerzenia NoScript, pozwalającemu na selektywne blokowanie kodu uruchamianego przez stronę internetową. Jeśli Onet będzie chciał iść na wyścig zbrojeń z użytkownikami blokerów reklam, nic nie robiąc by ograniczyć agresywność swoich reklamowych kampanii, to w pewnym momencie będzie musiał zamienić swoje strony główne w czysto ajaksowe rozwiązania, których bez włączonego JavaScriptu w ogóle nie zobaczymy. Czy zdecyduje się na takie posunięcie – przekonamy się zapewne już w 2017 roku.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.   

Trwa konkurs "Ogól naczelnego", w którym codziennie możecie wygrać najnowsze maszynki systemowe Hydro Connect 5 marki Wilkinson Sword.

Więcej informacji

Gratulacje!

znalezione maszynki:

Twój czas:

Ogól Naczelnego!
Znalazłeś(aś) 10 maszynek Wilkinson Sword
oraz ogoliłeś(aś) naszego naczelnego!
Przejdź do rankingu
Podpowiedź: Przyciśnij lewy przycisk myszki i poruszaj nią, aby ogolić brodę.