Oprogramowanie Microsoft za darmo ale z reklamami? Strona główna Aktualności16.11.2005 22:01 Udostępnij: O autorze Wojciech Kowasz @Docent Jakkolwiek flagowe produkty takie jak Windows czy Office dostarczają wciąż wysokich przychodów, Microsoft w jednej ze swych wewnętrznych analiz (do której wgląd udało się uzyskać serwisowi CNET) pisze, że zyski z mniej popularnych aplikacji z roku na rok spadają. Głównie chodzi tu o skierowany do zastosowań domowych, a coraz mocniej wypierany przez Office, pakiet biurowy Works oraz menedżera finansów osobistych Microsoft Money. Również popyt na rozwiązania nowe, lecz z wąską grupą odbiorców - na przykład aplikacja do sporządzania notatek OneNote - nie jest zbyt wysoki. W roku obrotowym 2004 sprzedaż powyższych produktów spadła średnio o 7 procent, a korporacja zarabiała zaledwie 2 dolary na jednej kopii Worksa w wersji OEM. Jak podaje CNET, a co napisane jest w przytaczanym wewnętrznym raporcie, niski dochód uzyskiwany z mniej popularnych aplikacji jest powodem, dla którego Microsoft, póki co bardzo ostrożnie, rozpatruje możliwość udostępnienia niektórych aplikacji za darmo na zasadach licencji ad-ware, czyli zaopatrzonych w reklamy. Efekt? Z wyliczeń wynika, że rozdawany praktycznie za darmo Works przyniósłby znacznie większy dochód, niż dzisiaj, gdy licencję należy zakupić. Microsoft potwierdził, że wspomniana analiza rzeczywiście została wykonana i istnieje, nie skomentował jednak nowej koncepcji, nie podano też żadnych dalszych szczegółów. Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Microsoft zadowolony z zapotrzebowania na Windows 10 i urządzenia Surface, mniej z Xboksa 30 sty 2020 Piotr Urbaniak Oprogramowanie Sprzęt Biznes 47 Microsoft świętuje sukces komunikatora Teams: kiedy epidemia staje się reklamą 3 mar 2020 Piotr Urbaniak Oprogramowanie Biznes 22 Escobar Fold 2 i fatalna reklama. A w niej rozebrane modelki i Samsung Galaxy Fold 4 lut 2020 Arkadiusz Stando Sprzęt Internet 99 Google Chrome zablokuje reklamy na YouTube. Nie, nie przecieraj oczu 6 lut 2020 Piotr Urbaniak Oprogramowanie Biznes 35
Udostępnij: O autorze Wojciech Kowasz @Docent Jakkolwiek flagowe produkty takie jak Windows czy Office dostarczają wciąż wysokich przychodów, Microsoft w jednej ze swych wewnętrznych analiz (do której wgląd udało się uzyskać serwisowi CNET) pisze, że zyski z mniej popularnych aplikacji z roku na rok spadają. Głównie chodzi tu o skierowany do zastosowań domowych, a coraz mocniej wypierany przez Office, pakiet biurowy Works oraz menedżera finansów osobistych Microsoft Money. Również popyt na rozwiązania nowe, lecz z wąską grupą odbiorców - na przykład aplikacja do sporządzania notatek OneNote - nie jest zbyt wysoki. W roku obrotowym 2004 sprzedaż powyższych produktów spadła średnio o 7 procent, a korporacja zarabiała zaledwie 2 dolary na jednej kopii Worksa w wersji OEM. Jak podaje CNET, a co napisane jest w przytaczanym wewnętrznym raporcie, niski dochód uzyskiwany z mniej popularnych aplikacji jest powodem, dla którego Microsoft, póki co bardzo ostrożnie, rozpatruje możliwość udostępnienia niektórych aplikacji za darmo na zasadach licencji ad-ware, czyli zaopatrzonych w reklamy. Efekt? Z wyliczeń wynika, że rozdawany praktycznie za darmo Works przyniósłby znacznie większy dochód, niż dzisiaj, gdy licencję należy zakupić. Microsoft potwierdził, że wspomniana analiza rzeczywiście została wykonana i istnieje, nie skomentował jednak nowej koncepcji, nie podano też żadnych dalszych szczegółów. Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji