Orkla Media przejmuje NetSprint.pl Strona główna Aktualności12.04.2006 10:04 Udostępnij: O autorze Leszek Kędzior Międzynarodowy koncern medialny Orkla Media, który jest m.in. większościowym udziałowcem firmy Presspublica (wydawcy dziennika "Rzeczpospolita"), podpisał umowę dotyczącą strategicznej inwestycji w spółkę NetSprint.pl Sp. z o.o., prowadzącą największą polską wyszukiwarkę internetową pod tą samą nazwą. W wyniku transakcji, Orkla Media, poprzez swoją zależną spółkę Orkla Press Polen AS, przejęła 90,32% udziałów w najpopularniejszej, rozwijanej w Polsce wyszukiwarce internetowej NetSprint.pl. Obecnie przeszukuje ona w zasoby polskiego Internetu, oferując równocześnie rozwiązania wyszukiwawcze na potrzeby biznesu. Do czołowych klientów i partnerów firmy należą zarówno uznane polskie portale horyzontalne (w tym Wirtualna Polska), jak również międzynarodowe korporacje korzystające z ich usług wyszukiwawczych (m.in. PTK Centertel, Eniro Polska, wydawnictwo IDG). W 2004 roku firma zajęła siódme miejsce w kategorii Rising Stars prestiżowego rankingu Fast 50 najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Europie Środkowej. NetSprint.pl jest również obecny na rynku litewskim, posiadając bliźniaczy serwis Netsprint.lt Inwestycję w projekty internetowe na rynku skandynawskim Orkla rozpoczęła już z początkiem 1995 roku, skupiając znaczące pakiety firm uznanych liderów rynkowych w danych segmentach rynku. Jak twierdzi Lasse Bolander, Prezes Orkla Media Digital: NetSprint.pl będzie bardzo dobrym początkiem aktywniejszego działania Orkla Media na rynku nowych mediów w Polsce. Od połowy roku 2005 strategia Orkla Media nastawiona jest na zwiększenie swojej aktywności w nowych mediach. Koncern ma zamiar inwestować w portale wertykalne, serwis ogłoszeń drobnych oraz tematyczne serwisy internetowe, będące uzupełnieniem jego medialnej działalności. Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Vectra przejmuje Multimedia Polska, stając się największym operatorem kablowym 3 lut 2020 Jakub Krawczyński Internet Biznes 147 Wyciek danych z wypożyczalni samochodów 99rent.pl – wśród nich numery dowodów i PESEL 4 sie 2020 Oskar Ziomek Internet Bezpieczeństwo TechMoto 49 Chrome, Edge i Firefox pozwalały na zdalne ataki – hakerzy mogli przejmować komputery 9 sty Oskar Ziomek Oprogramowanie Internet Bezpieczeństwo 49 Media Markt otwiera sklepy mimo lockdownu. Sieć znalazła sposób na obostrzenia 24 sty Michał Skorupka Biznes 121
Udostępnij: O autorze Leszek Kędzior Międzynarodowy koncern medialny Orkla Media, który jest m.in. większościowym udziałowcem firmy Presspublica (wydawcy dziennika "Rzeczpospolita"), podpisał umowę dotyczącą strategicznej inwestycji w spółkę NetSprint.pl Sp. z o.o., prowadzącą największą polską wyszukiwarkę internetową pod tą samą nazwą. W wyniku transakcji, Orkla Media, poprzez swoją zależną spółkę Orkla Press Polen AS, przejęła 90,32% udziałów w najpopularniejszej, rozwijanej w Polsce wyszukiwarce internetowej NetSprint.pl. Obecnie przeszukuje ona w zasoby polskiego Internetu, oferując równocześnie rozwiązania wyszukiwawcze na potrzeby biznesu. Do czołowych klientów i partnerów firmy należą zarówno uznane polskie portale horyzontalne (w tym Wirtualna Polska), jak również międzynarodowe korporacje korzystające z ich usług wyszukiwawczych (m.in. PTK Centertel, Eniro Polska, wydawnictwo IDG). W 2004 roku firma zajęła siódme miejsce w kategorii Rising Stars prestiżowego rankingu Fast 50 najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Europie Środkowej. NetSprint.pl jest również obecny na rynku litewskim, posiadając bliźniaczy serwis Netsprint.lt Inwestycję w projekty internetowe na rynku skandynawskim Orkla rozpoczęła już z początkiem 1995 roku, skupiając znaczące pakiety firm uznanych liderów rynkowych w danych segmentach rynku. Jak twierdzi Lasse Bolander, Prezes Orkla Media Digital: NetSprint.pl będzie bardzo dobrym początkiem aktywniejszego działania Orkla Media na rynku nowych mediów w Polsce. Od połowy roku 2005 strategia Orkla Media nastawiona jest na zwiększenie swojej aktywności w nowych mediach. Koncern ma zamiar inwestować w portale wertykalne, serwis ogłoszeń drobnych oraz tematyczne serwisy internetowe, będące uzupełnieniem jego medialnej działalności. Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji