Otwarcie kolejnego sklepu Xiaomi. Tym razem we Wrocławiu

Strona główna Aktualności

O autorze

W Polsce zainteresowanie produktami prosto z Chin coraz bardziej wzrasta. Po Warszawie oraz Krakowie przyszedł czas na Wrocław. W sobotę 21 lipca o godzinie 11, w Pasażu Grunwaldzkim otwarty został kolejny sklep stacjonarny firmy Xiaomi. Oczywiście nie mogło nas tam zabraknąć.

Oficjalne otwarcie, jak już wspomniano, miało miejsce o godzinie 11 lecz pierwsi klienci ustawiali się przed zamkniętą galerią handlową już przed 7. Pasaż Grunwaldzki otwarty został o godzinie 9, więc przy kolejności ustawienia przy barierkach obwiązywała zasada "kto pierwszy, ten lepszy". Osobom czekającym w kolejkach rozdawane zostały opaski z numerkami w celu usprawnienia organizacji wpuszczania ich do sklepu. Już na samym początku rozeszło się ich około 150 sztuk.

Podczas rozmów z ludźmi oczekującymi w kolejce, usłyszałem informacje jakoby niektórzy czekali już od godziny 22 poprzedniego dnia. Kilka osób weszło także do galerii przed otwarciem przy użyciu karty pracowniczej, czy też wejściówki na siłownię.

Xiaomi z okazji otwarcia przygotowało dla klientów kilka atrakcyjnych okazji. Każdy z nich mógł zakupić jedną sztukę produktu, który objęty był promocją. Czekały na nich:

  • Smartfon Mi Mix 2S w cenie 777 zł. (7 szt.)
  • Smartfon Redmi Note 5 32GB w cenie 499 zł. (100 szt.)
  • Mi Electric Toothbrush w cenie 99 zł. (100 szt.)
  • Waga Smart Scale w cenie 49 zł. (100 szt.)

A także, premierowo dostępne:

  • Odkurzacz Mi Robot Vacuum w cenie 1299 zł. z bonem o wartości 300 zł.
  • Mi Laptop Air 13 za 4299 zł. z bonem o wartości 300 zł.
Dodatkowo, do każdego zakupionego smartfonu, który nie był objęty promocją, klient otrzymywał ręcznik Xiaomi.

Największą popularnością cieszyły się oczywiście telefony. Na co dzień Mi Mix 2S dostępny do kupienia jest za 2600 zł, a Redmi Note 5 za 900 zł, więc biorąc pod uwagę promocje przygotowane przez Xiaomi, klienci mieli o co walczyć.

Oficjalne otwarcie sklepu nastąpiło o godzinie 11 symbolicznym przecięciem taśmy przez przedstawicieli marki Xiaomi, którzy przybyli prosto z Chin. Nowi klienci wpuszczani byli w grupach 20 osobowych, co miało zapobiec niepotrzebnemu zamieszaniu. Oczywistym jest jednak to, że najwięcej szczęścia miało pierwsze 7 osób, które najprawdopodobniej zaoszczędziły na zakupie smartfonu prawie dwa tysiące złotych.

Xiaomi przygotował także dla osób oczekujących w kolejkach dodatkowe atrakcje. Można było brać udział w konkursach, w których padały pytania na temat nowych produktów lub cyknąć sobie pamiątkowe selfie w ramce i udostępnić je na swoim profilu w mediach społecznościowych. Do wygrania były koszulki oraz kubki termiczne.

Warto też wspomnieć o wyglądzie samego sklepu. Produkty wystawione na ekspozycji po bokach oraz na dwóch wyspach na środku przyciągają uwagę. Prostota w wystroju, duże przestrzenie oraz wyraźne oznaczenia ułatwiają poruszanie się po sklepie oraz znajdowanie poszukiwanych przedmiotów.

Porównując otwarcie sklepu we Wrocławiu do tych, które odbyły się w Krakowie czy też Warszawie, należy stwierdzić, iż wyszło ono zdecydowanie lepiej pod względem organizacji oraz porównywalnie pod względem promocji. Przydzielanie opasek z numerkami i sprawdzanie ich przed samym wejściem usprawniło przepływ klientów przez próg sklepu.

© dobreprogramy