PSN, Xbox Live i Switch Online pod lupą brytyjskich władz. Sprawdzą uczciwość firm

Strona główna Aktualności

O autorze

Brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA – ang. Competition and Markets Authority) rozpoczął dochodzenie w sprawie usług PlayStation Network, Xbox Live oraz Nintendo Switch Online. Urzędnicy sprawdzą, czy firmy traktują swoich klientów w sposób uczciwy i przejrzysty.

Urząd zamierza przeanalizować szereg aspektów wszystkich usług: ceny, liczbę gier w ramach subskrypcji, automatyczne odnawianie, a także sposób, w jaki firmy radzą sobie ze zwrotami i anulowaniami. – Obawiamy się, czy niektóre z praktyk biznesowych są legalne – czytamy w oświadczeniu. – Napisaliśmy do PlayStation, Xboksa i Nintendo, prosząc o szczegółowe informacje dotyczące umów i regulaminów, aby lepiej zrozumieć ich praktyki – wyjaśniono.

Czego obawiają się władze? Jak argumentuje dyrektor generalny CMA, Andrea Coscelli, "usługi samoodnawialne stają się coraz bardziej popularne, ponieważ są wygodne dla konsumentów". A to z kolei sprawia, że firmy otrzymują pole do "niesprawiedliwych warunków i łamania prawa ochrony konsumenta". Tym bardziej, że po gry wideo – jak zauważono – często sięgają najmłodsi.

– Nasze dochodzenie sprawdzi, czy największe firmy z branży gier są uczciwe wobec swoich klientów, gdy automatycznie odnawiają swoje umowy, i czy ludzie mogą łatwo anulować umowę lub uzyskać zwrot pieniędzy – mówi Coscelli. I dodaje: – Na tym etapie nie możemy im niczego zarzucić, ale chcemy uzyskać absolutną pewność, że konsumentów traktuje się prawidłowo.

Trudno jednoznacznie określić, co skłoniło CMA do działania. Natomiast pewną poszlakę stanowi fakt, że ostatnimi czasy zarówno Sony, jak i Microsoft w znaczącym stopniu podnieśli ceny abonamentów online. W 2018 r. koszt subskrypcji PlayStation Network wzrósł o 15 - 25 proc., w zależności od czasu trwania umowy. Analogiczną podwyżkę dla Xbox Live zapowiedziano na 8 maja br.

© dobreprogramy