Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Porady dla grających w Betę Battlefield 4

Wielu graczy, szczególnie tych namiętnych graczy, do których zalicza się autor teksu, bawi się ustawieniami graficznymi by uzyskać jak najlepszy kompromis pomiędzy widocznością a liczbą wyświetlanych FPS, czyli liczbą klatek wyświetlanych w ciągu sekundy ( Frames Per Second)
Przyjmuje się granicę 30 FPS by móc znośnie grać, ale każdy spadek poniżej tej granicy powoduję, że zamiast płynnego obrazu mamy pokaz slajdów i nie widzimy przeciwnika, który może stać tuż obok. Oczywiście znam purystów, którzy twierdzą, że prawdziwy próg grywalności zaczyna się dopiero od 60 FPS i próba grania przy niższych wartościach FPS to istna męka i kompletna strata czasu. Dlatego tak popularne są solucje, jak bawić się ustawieniami w grze, by osiągnąć jak najlepszy obraz jednocześnie uzyskując zwiększenie liczby wyświetlanych klatek w ciągu sekundy.

Tak wiem, że najlepszym sposobem jest zmiana karty graficznej, ale czasem nie jest to możliwe. Choć mi się udało na chwile poczuć odrobinę luksusu, o czym obszerniej napiszę nieco później i mogłem pograć w Betę Battlefield 4 na karcie dużo lepszej niż moja ATI HD 6850 1GB.
Spójrzcie poniżej i porównajcie oba screeny, ten po lewej na starej karcie przy ustawieniach LOW, drugi na nowej na ustawieniach ULTRA.

Ale o nowej karcie będzie osobny, dużo obszerniejszy wpis, więc na razie zajmijmy się, więc naszymi ustawieniami graficznymi.
Dzięki wytrwałej i mozolnej zabawie z ustawieniami, mojemu koledze o nicku dms_ducky udało się znaleźć optymalne ustawienia graficzne. Prawie idealny kompromis, pomiędzy jakością obrazu a liczba wyświetlanych FPS

r   e   k   l   a   m   a

Liczba wyświetlanych klatek wzrosła niemal dwukrotnie a spadek, jakości jest mało zauważalny:)

Po zabawie z grafiką może czas na kilka podpowiedzi:

Snajperki mają regulowany zasięg, domyślnie zmienia się to klawiszem v i pamiętajcie, że snajper od razu zaczyna z laserem do namierzania pojazdów, co warto wykorzystać. RPG i TOW-y namierzają się na ten laser, więc warto o tym pamiętać

Support ma domyślnie "granatnik" z noktowizją, która umożliwia programowanie pocisków tak by wybuchały 3m za zmierzoną przeszkodą. Służy to do niszczenia piechoty za zasłoną i naprawdę się przydaje. Support rozrzuca tzw. małe ammo, które uzupełni nam amunicje tylko do broni głównej, dopiero tzw. duże skrzynki ( trzeba je odblokować ) można uzupełnić amunicje do wszystkich naszych broni.

W trybie Spectatora i Freecam prędkość poruszania się "kamery" reguluje się skokowo (5 kroków) kółkiem na myszce.

Spora część budynków ma windy, którymi można wjechać na dach i stamtąd na spadochronie można przemieścić się na inny dach.

Pamiętaj, że używając klawiszu do sprintu (shift) podczas płynięcia, zaczynasz płynąc kraulem. Wciskając klawisz z możesz się na chwile zanurzyć unikając ostrzału, ale używaj tego rozsądnie. Utopisz się, jeśli w porę nie wypłyniesz. I tu całkowite novum, pływając możesz użyć broni bocznej (pistolet/rewolwer) do obrony.

Do zobaczenia na polu bitwy:)

CDN

 

gry

Komentarze