Blog (141)
Komentarze (2.5k)
Recenzje (2)
@PangrysPorady dla grających w Betę Battlefield 4

Porady dla grających w Betę Battlefield 4

06.10.2013 21:48

Wielu graczy, szczególnie tych namiętnych graczy, do których zalicza się autor teksu, bawi się ustawieniami graficznymi by uzyskać jak najlepszy kompromis pomiędzy widocznością a liczbą wyświetlanych FPS, czyli liczbą klatek wyświetlanych w ciągu sekundy ( Frames Per Second) Przyjmuje się granicę 30 FPS by móc znośnie grać, ale każdy spadek poniżej tej granicy powoduję, że zamiast płynnego obrazu mamy pokaz slajdów i nie widzimy przeciwnika, który może stać tuż obok. Oczywiście znam purystów, którzy twierdzą, że prawdziwy próg grywalności zaczyna się dopiero od 60 FPS i próba grania przy niższych wartościach FPS to istna męka i kompletna strata czasu. Dlatego tak popularne są solucje, jak bawić się ustawieniami w grze, by osiągnąć jak najlepszy obraz jednocześnie uzyskując zwiększenie liczby wyświetlanych klatek w ciągu sekundy.

Tak wiem, że najlepszym sposobem jest zmiana karty graficznej, ale czasem nie jest to możliwe. Choć mi się udało na chwile poczuć odrobinę luksusu, o czym obszerniej napiszę nieco później i mogłem pograć w Betę Battlefield 4 na karcie dużo lepszej niż moja ATI HD 6850 1GB. Spójrzcie poniżej i porównajcie oba screeny, ten po lewej na starej karcie przy ustawieniach LOW, drugi na nowej na ustawieniach ULTRA.

Ustawienia LOW
Ustawienia ULTRA

Ale o nowej karcie będzie osobny, dużo obszerniejszy wpis, więc na razie zajmijmy się, więc naszymi ustawieniami graficznymi. Dzięki wytrwałej i mozolnej zabawie z ustawieniami, mojemu koledze o nicku dms_ducky udało się znaleźć optymalne ustawienia graficzne. Prawie idealny kompromis, pomiędzy jakością obrazu a liczba wyświetlanych FPS

Ustawienia graficzne
Ustawienia graficzne

Liczba wyświetlanych klatek wzrosła niemal dwukrotnie a spadek, jakości jest mało zauważalny:)

108455
108456
108457
108458
108459
108460

Po zabawie z grafiką może czas na kilka podpowiedzi:

Snajperki mają regulowany zasięg, domyślnie zmienia się to klawiszem v i pamiętajcie, że snajper od razu zaczyna z laserem do namierzania pojazdów, co warto wykorzystać. RPG i TOW‑y namierzają się na ten laser, więc warto o tym pamiętać

Support ma domyślnie "granatnik" z noktowizją, która umożliwia programowanie pocisków tak by wybuchały 3m za zmierzoną przeszkodą. Służy to do niszczenia piechoty za zasłoną i naprawdę się przydaje. Support rozrzuca tzw. małe ammo, które uzupełni nam amunicje tylko do broni głównej, dopiero tzw. duże skrzynki ( trzeba je odblokować ) można uzupełnić amunicje do wszystkich naszych broni.

W trybie Spectatora i Freecam prędkość poruszania się "kamery" reguluje się skokowo (5 kroków) kółkiem na myszce.

Spora część budynków ma windy, którymi można wjechać na dach i stamtąd na spadochronie można przemieścić się na inny dach.

Pamiętaj, że używając klawiszu do sprintu (shift) podczas płynięcia, zaczynasz płynąc kraulem. Wciskając klawisz z możesz się na chwile zanurzyć unikając ostrzału, ale używaj tego rozsądnie. Utopisz się, jeśli w porę nie wypłyniesz. I tu całkowite novum, pływając możesz użyć broni bocznej (pistolet/rewolwer) do obrony.

Do zobaczenia na polu bitwy:)

CDN

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (14)