PaperDude VR, czyli Paperboy powraca w wirtualnej formie

Strona główna Aktualności

O autorze

Szał na gogle Oculus Rift trwa, a zdolna ekipa Globacore postanowiła połączyć go jeszcze z modą na odświeżanie klasycznych gier. W zaciszu swojego studia zespół przygotowuje projekt PaperDude VR, składający wielki hołd niezapomnianej produkcji Paperboy z 1984 roku, wydanej przez Atari. Jako dostawca prasy, sunęliśmy wtedy na rowerze przez różnorakie dzielnice, starając się dorzucić gazetami do skrzynek pocztowych. I tu niewiele się zmieni.

Główna różnica jest taka, że archaiczny widok 2D z lekkiego skosu zastępowany jest zanurzeniem się w wirtualnym świecie fikcyjnego miasteczka. Za wcigajce wrażenia wizualne odpowiada właśnie Oculus Rift, przybliżający (dosłownie) naszym oczom grafikę generowaną przez technologię Unity 4. Nie chodzi o realizm, więc oprawa celuje w poziom Minecrafta. Za poruszanie się w świecie gry odpowiada najprawdziwszy rower podłączony do systemu KickR, wymontowanego z zestawu treningowego (przesyła dane do sprzężonego z wszystkim iPada), zaś machanie rękami, imitujące rzucanie gazetami, wyłapuje odpowiednio ustawiony sensor Kinect. Obecna wersja ma ograniczoną funkcjonalność, występują przykładowo tylko pojedyncze przeszkody na drodze, ale domyślnie na trasie przejazdu ma się dziać o wiele więcej. Zaatakują nas kosiarki czy popędzimy też po nierównych bezdrożach.

© dobreprogramy

Komentarze