r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Patenty Microsoftu dla branży motoryzacyjnej – Toyota jest chętna

Strona główna AktualnościBIZNES

Co Microsoft ma wspólnego z motoryzacją? Coraz więcej. Własność intelektualna firmy z Redmond jest dziś kluczowa dla jej dalszego rozwoju szczególnie dziś, gdy rozkwita koncepcja samochodów połączonych. Wszyscy ci, którzy w to wierzą, mogą już skorzystać z nowego programu licencjonowania dla branży motoryzacyjnej, który zainteresowanym pozwoli uzyskać prawo do korzystania z tych wszystkich technologii od lat rozwijanych w laboratoriach Microsoftu – takich choćby jak system plików exFAT czy kamery Kinect. Poważnie.

Erich Andersen, menedżer własności intelektualnej w Microsofcie przypomina, że jego firma inwestuje rocznie 11,4 mld dolarów w badania i rozwój, od ponad 30 lat rozwijając technologie napędzające dziś najnowocześniejsze samochody połączone. Gdzie nie spojrzycie – na telematykę, zinformatyzowaną rozrywkę, bezpieczeństwo i inne podsystemy dzisiejszych połączonych aut, tam znajdziecie technologie i innowacje Microsoftu – stwierdził Andersen.

Aby producenci aut mogli rozwijać, jak to określono, jeszcze lepsze doświadczenie jazdy dla kierowców i pasażerów, zaoferowano im więc program licencyjny, obejmujący dostęp do patentów dotyczących takich dziedzin informatyki jak systemy operacyjne, sztuczna inteligencja, czy naturalne interfejsy użytkownika. Na liście tej znajdziemy:

r   e   k   l   a   m   a
  • Systemy operacyjne: przez 40 lat Microsoft miał zdobyć niezrównane doświadczenie w budowaniu systemów operacyjnych, od tych dla urządzeń przenośnych, po hiperskalowalne, dla Internetu Rzeczy i chmur. Szkoda tylko, że nikt ich poza desktopami nie stosuje.
  • Przechowywanie plików: system plików exFAT ma być wiodącym w branży rozwiązaniem przenośnych nośników danych, takich jak karty SD czy pendrive’y. No cóż, patenty na FAT już wygasły…
  • Łączność: Microsoft uważa się za pionier w łączności Wi-Fi i mobilnej. Zapowiada więc dalsze inwestycje w urządzenia połączone z siecią, bezprzewodową, telegraficzną (sic!) i telefoniczną.

  • Czujniki: podstawą rozwoju inteligentnego pozyskiwania danych i rzeczywistości rozszerzonej są innowacje w czujnikach. Microsoft ma tu długą historię tworzenia przełomowych technologii, od inteligentnych piórek po rozpoznawanie twarzy. Faktycznie, Windows Hello działa nieźle, może spopularyzować biometrię w PC bardziej niż jakakolwiek inna technologia. Czy jednak chcemy aut rozpoznających nam twarze?

  • Obsługa gestami: rozpoznawanie gestów za pomocą technologii Kinect może służyć do budowania nowych, angażujących rozwiązań dla wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Tylko czy rozwiązania w motoryzacji powinny być… angażujące?
  • Graficzne interfejsy użytkownika: Microsoft projektuje i testuje interfejsy, które mają uczynić doświadczenia użytkownika możliwie bezproblemowym. Potem zaś wydaje Windows 10.
  • Rozpoznawanie głosu: od pierwszych prób sterowania systemu głosem po asystentkę Cortanę, Microsoft ma tu długą historię. I dlatego wszyscy biorą do swoich lodówek i pralek Alexę Amazonu.
  • Multi-Touch: Microsoft przedstawia się jako lider w technologii wielopunktowego dotyku. No cóż, wszyscy dziś oferują wsparcie dla 10-punktowego dotyku, nawet Raspberry Pi. Po prostu ludzi z 12 palcami nie jest za wielu.
  • Bezpieczeństwo: Microsoft zawsze stara się być przed wszystkimi w rozwoju technologii ochrony danych i informacji. Za przykład stawia tu zapoczątkowaną ponad 10 lat temu inicjatywę Trustworthy Computing oraz aktywne działanie swojej grupy do walki z cyberprzestępczością.

  • AI: nową falą komputeryzacji ma być nasycenie doświadczeń cyfrowych inteligencją. Microsoft, dysponując zarówno technologią jak i rozmachem działania, chce, by ta inteligencja płynęła z jego chmury.

Więcej na temat koncepcji licencjonowania Samochodów Połączonych według Microsoftu znajdziecie na stronach Connected Vehicles. Pierwszym producentem aut, który zainteresował się patentami firmy z Redmond jest japońska Toyota.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.