reklama

Paul Allen nie daje za wygraną

Strona główna Aktualności

O autorze

Kobieta o wielu talentach, użytkowniczka OS X kochająca fotografię, kuchnię wschodnią, ciężką muzykę i poprawną polszczyznę.

Trudniąca się głównie eksploatacją posiadanych patentów firma Paula Allena, Interval Licensing, podjęła drugą próbę skarżenia Apple, Google, Facebooka, Yahoo!, eBaya i innych firm o naruszanie posiadanych przez niego patentów. Tym razem Interval Licensing dostarczyła uzupełniony pozew, który zawiera konkretne przykłady kopiowania opatentowanych technologii.

Głównym punktem spornym są funkcje automatycznego wykrywania powiązanych treści, na przykład prezentowania użytkownikowi pokrewnych albumów w sklepie iTunes lub obecne w większości sklepów internetowych podpowiedzi typu „inni klienci kupili też...”. odtwarzacz iTunes również intensywnie korzysta z technologii tego typu, które są obecne we wprowadzonym w iTunes 8 module Genius. Także serwis YouTube nieustannie prezentuje powiązane materiały wideo („Propozycje”) i korzysta z „mądrości tłumu” odwiedzających stronę internautów.

Jeśli Allen odniesie sukces w sądzie, powinien być w stanie wywalczyć setki milionów dolarów odszkodowania. Jednak nie można wykluczyć istnienia podobnego mechanizmu, który powstał przed zdobyciem patentu przez Allena, co spowodowałoby ponowne odrzucenie jego pozwu.

© dobreprogramy
reklama

Komentarze

reklama