Piractwo wśród graczy... Strona główna Aktualności14.06.2004 17:03 Udostępnij: O autorze Kamil Cybulski Gracze "piracą" nie tylko w Polsce. Z najnowszego raportu opublikowanego przez firmę Macrovision wynika, że ponad 50% graczy komputerowych przyznaje się do korzystania z nielegalnych kopii. Raport przygotowano na podstawie ankiet umieszczonych w internetowych serwisach poświęconych grom. Spośród 2 219 osób, które wzięły udział w sondzie, aż 52% przyznało się do posiadania pirackich programów, a 33% ściągało z Internetu pliki ISO z grami. Co zapewne wyjątkowo niepokojące dla branży, 15% ankietowanych stwierdziło że w ciągu ostatnich dwóch lat weszło w posiadanie co najmniej 15 pirackich kopii gier. Równocześnie aż dwie-trzecie przyznało, że nie miałoby cierpliwości czekać kilka tygodni na "darmową" wersję i wtedy być może kupiłoby oryginał. Wyniki mają być oczywiście sygnałem dla wydawców, aby skorzystać z usług twórców zabezpieczeń, w tym firmy Macrovision. Każde utrudnienie które wydłuży czas pojawienia się "pirata" o kilka dodatkowych dni, może bowiem przełożyć się na wymierny wzrost sprzedaży. Firma Macrovision, autor raportu jest żywo zainteresowana jego wynikami z racji swego profilu działalności, Macrovision jest jednym z liderów w przygotowywaniu zabezpieczeń atypirackich. W związku z tym, mimo, że trudno ogólnie polemizować z przesłaniem ankiety to patrząc na wyniki należy mieć to również na względzie. Electronic Software Association (ESA) szacuje, że wydawcy gier z powodu piractwa tracą rocznie około 3 mld USD. Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także GOG.com pokazuje, że gracze są ważniejsi niż biznes i podejmuje ryzykowną decyzję 26 lut 2020 Piotr Urbaniak Oprogramowanie Gaming Biznes 69 Znudzony gracz podłączył PlayStation 4 do lotniskowego monitora 18 sty 2020 Piotr Urbaniak Gaming Bezpieczeństwo 127 HyperX Cloud Flight S – indukcyjne ładowanie w słuchawkach dla graczy 25 lut 2020 Materiał prasowy Sprzęt Gaming 0 HappyMod, czyli Sklep Play dla kombinatorów. Pobierz i sprawdź 18 sty 2020 Piotr Urbaniak Oprogramowanie Gaming 70
Udostępnij: O autorze Kamil Cybulski Gracze "piracą" nie tylko w Polsce. Z najnowszego raportu opublikowanego przez firmę Macrovision wynika, że ponad 50% graczy komputerowych przyznaje się do korzystania z nielegalnych kopii. Raport przygotowano na podstawie ankiet umieszczonych w internetowych serwisach poświęconych grom. Spośród 2 219 osób, które wzięły udział w sondzie, aż 52% przyznało się do posiadania pirackich programów, a 33% ściągało z Internetu pliki ISO z grami. Co zapewne wyjątkowo niepokojące dla branży, 15% ankietowanych stwierdziło że w ciągu ostatnich dwóch lat weszło w posiadanie co najmniej 15 pirackich kopii gier. Równocześnie aż dwie-trzecie przyznało, że nie miałoby cierpliwości czekać kilka tygodni na "darmową" wersję i wtedy być może kupiłoby oryginał. Wyniki mają być oczywiście sygnałem dla wydawców, aby skorzystać z usług twórców zabezpieczeń, w tym firmy Macrovision. Każde utrudnienie które wydłuży czas pojawienia się "pirata" o kilka dodatkowych dni, może bowiem przełożyć się na wymierny wzrost sprzedaży. Firma Macrovision, autor raportu jest żywo zainteresowana jego wynikami z racji swego profilu działalności, Macrovision jest jednym z liderów w przygotowywaniu zabezpieczeń atypirackich. W związku z tym, mimo, że trudno ogólnie polemizować z przesłaniem ankiety to patrząc na wyniki należy mieć to również na względzie. Electronic Software Association (ESA) szacuje, że wydawcy gier z powodu piractwa tracą rocznie około 3 mld USD. Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji