Pisanie padem do grania może być wygodne. Microsoft szykuje specjalną klawiaturę ekranową

Pisanie padem do grania może być wygodne. Microsoft szykuje specjalną klawiaturę ekranową

Pisanie padem do grania może być wygodne. Microsoft szykuje specjalną klawiaturę ekranową
17.10.2018 21:34, aktualizacja: 18.10.2018 10:18

Jeśli ktokolwiek z was musiał wpisać długie hasło do WiFi albo swojego konta na konsoli, wie, jak bolesnym doświadczeniem jest korzystanie z ekranowej klawiatury z użyciem pada do grania. Wiedzą o tym też twórcy gier i projektanci konsol, ale trudno znaleźć rozsądne wyjście. Microsoft pracuje nad okrągłą klawiaturą wirtualną, która może rozwiązać ten problem.

Kolisty interfejs wirtualnej klawiatury pojawił się w jednym z patentów Microsoftu. Klawiatura ma kształt kilku pierścieni, po których możemy poruszać się z pomocą gałek pada (albo kontrolera VR) i wybierać na nich odpowiednie znaki. Interfejs ten powinien sprawdzić się także przy sterowaniu gestami wykonywanymi rękami, gestami kciuków czy śledzeniem gałek ocznych, o czym także wspomina patent. Padła w nim również wzmianka o wprowadzaniu głosowym, co sprawia, że przynajmniej w teorii ta klawiatura idealnie nadaje się do zastosowań rozrywkowych.

Obraz

Warto zaznaczyć, że litery są na tej klawiaturze ułożone w kolejności alfabetycznej. Czemu nie QWERTY? Ten układ nie został zaprojektowany do prezentowania w jednej linii, a ponadto jest przystosowany do pisania dwiema rękami, a nie dwiema gałkami pada i kilkoma przyciskami. Podczas gdy pisząc na klawiaturze QWERTY możemy korzystać z kilku palców jednocześnie i często wciskamy znaki na zmianę dwiema rękami, przy korzystaniu z pada jesteśmy skazani na wpisywanie sekwencyjne, literka po literce. Tę metodę bardzo trudno przyspieszyć.

Wirtualna klawiatura Microsoftu prezentuje się obiecująco. Jeśli mieliście przyjemność grać w „Beyond Good & Evil”, wiecie, że taki interfejs może być bardzo wygodny. W tej grze twórcy umieścili litery na niekończącej się wstążce, która nie dość, że pozwalała je łatwo wybierać, to jeszcze świetnie wyglądała na ekranie.

Beyond good & evil name input interface

Trudno też uniknąć skojarzeń z urządzeniem Surface Dial – pokrętłem dla komputerów Surface, które ułatwia wykonywanie wielu zadań.

Czekając na premierę tej klawiatury ekranowej do Xboxa One można dokupić niewielką klawiaturę (chatpad). Od października w Windows Mixed Reality można też korzystać z narzędzia „latarka”, które pozwala podejrzeć część realnego otoczenia, a tym klawiaturę fizyczną.

Wciąż jednak nie jest to najlepsze rozwiązanie i zmusza nas do wyrwania się z wirtualnego otoczenia, które przecież miało pochłaniać bez reszty.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (27)