Plastik się przejadł, więc Samsung stawia na zakrzywione ekrany

Plastik się przejadł, więc Samsung stawia na zakrzywione ekrany

Plastik się przejadł, więc Samsung stawia na zakrzywione ekrany
29.04.2015 11:38

Samsung złapał zadyszkę i poczuł oddech konkurencji na plecach. Zyski za pierwszy kwartał nie zachwycają, spadki względem poprzedniego roku są spore. Jednak południowokoreański producent nie zamierza oddawać aktualnej pozycji i powalczy o portfele klientów za pomocą modelu Galaxy S6 i Galaxy S6 Edge.

Zarząd Samsunga z pewnością wolałby nie widzieć raportów dotyczących zysków w pierwszym kwartale tego roku. Wynika z nich, że zysk netto spadł aż o 39% i wyniósł 4,63 bilionów wonów (3,35 mld dolarów). Rok wcześniej południowokoreańska firma mogła pochwalić się znacznie lepszym wynikiem, wówczas zysk netto wyniósł 7,49 bilionów wonów.

Obraz

Osiągnięty rezultat jest niższy od tego zapowiadanego przez analityków, według nich Samsung miał zakończyć pierwszy kwartał z zyskiem na poziomie 4,97 bilionów wonów. Dodatkowo o 30% spadł zysk operacyjny, w tym roku wyniósł on 5,98 milionów wonów. Większy od oczekiwanego spadek dochodów spowodowany jest przez dział mobilny. W pierwszym kwartale wygenerował on tylko 2,74 bilionów, a przecież rok temu osiągnął 6,43 bilionów wonów. Różnica jest naprawdę spora i jasne jest, że Samsung musi wprowadzić większe zmiany, aby odmienić obecny trend.

Warto zwrócić uwagę, że południowokoreańskiemu producentowi udało się sprzedać więcej smartfonów od Apple. Jednak Samsung ma problem ze sprzedażą urządzeń z najwyższej półki. Sytuacja nie powinna nikogo dziwić, model Galaxy S5 nie wprowadził zbyt wiele nowych elementów względem poprzednika, a więcej punktów w testach wydajnościowych interesuje tylko ułamek klientów.

Mimo iż Samsung sprzedał więcej smartfonów od Apple, to wyników na rynku high-end może pozazdrościć. W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku firma z Cupertino sprzedała 61 milionów iPhone’ów, co oznacza wzrost o 40% względem poprzedniego roku. Natomiast Samsung może pochwalić się sprzedaniem 83 milionów urządzeń. Jednak tak wysoki wynik został osiągnięty dzięki modelom z niskiej i średniej półki cenowej. Dodatkowo sprzedaż urządzeń Apple rośnie nawet w Korei Południowej, a więc mogłoby się wydawać na rynku należącym niemal tylko dla Samsunga.

Jak już wcześniej wspomnieliśmy – Samsung musi wprowadzić większe zmiany, aby odmienić obecny trend. Przykładem nowego podejście są nowe smartfony z najwyższej półki, Galaxy S6 i Galaxy S6 Edge. Ich oficjalna premiera odbyła się w tym roku i to właśnie one mają przynieść poprawę wyników. Samsung chwali się, że sprzedaż Galaxy S6 Edge przekroczyła oczekiwania. W związku z tym firma zamierza zwiększyć dostawy tego modelu w drugim kwartale.

Obraz

Smartfony Galaxy S6 i S6 Edge przyniosły powiew świeżości i jak najbardziej mają szanse poprawić wyniki Samsunga w drugim kwartale. W końcu zostały usunięte najczęściej wymieniane wady poprzedników. Znacząco poprawiono jakość wykonania, całkowicie rezygnując z plastiku i tandetnych ramek. TouchWiz, a więc jedna z najbardziej obciążających nakładek na Androida została odchudzona, usunięto wiele zbędnych programów, a także zadbano o optymalizację. Mimo tego Samsung może zapomnieć o osiągnięciu wyników Apple, ale z pewnością Galaxy S6 sprzeda się lepiej od swojego poprzednika.

Konkurencja jest bardzo silna, Samsung musi walczyć nie tylko z Apple, czy HTC i Sony, ale także z producentami z Chin. To właśnie takie firmy jak chociażby Xiaomi mogą okazać się przeciwnikami równie silnymi jak Apple. Chińscy producenci często oferują konkurencyjne urządzenia w znacznie niższych cenach, a czasy niskiej jakości wykonania już dawno minęły. Klientów obecna sytuacja może tylko cieszyć, silna konkurencja już sprawiła, że Samsung zmienił podejście do jakości wykonania i nakładki na Androida. Czekamy na wysłuchanie kolejnych próśb klientów.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (23)