reklama

PlayCanvas - proste tworzenie gier 3D na bazie HTML5 i w chmurze

Strona główna Aktualności

O autorze

Miłośnik gier komputerowych, konsolowych i nowych technologii, zwłaszcza owoców azjatyckiej myśli technicznej. Recenzent, czasem doradca oraz fotograf, zawsze otwarty na innych ludzi. Filolog.

Wygląda na to, że w przyszłości przygotowanie gry w pełnym 3D w technologii HTML5 nie będzie przysparzało większych trudności. Zapowiedziano zestaw narzędzi PlayCanvas, które działać mają bezpośrednio w chmurze. Dostęp do opracowywanego programu uzyskamy z każdego miejsca na świecie bezpośrednio w przeglądarce internetowej. Nic nie trzeba instalować, a przy projekcie pomagać nam będą równocześnie mogły inne osoby.

Rozwiązanie opracowywane jest nie przez byle kogo, bo Dave'a Evansa, który odpowiada za wirtualny świat PlayStation Home na konsoli PS3 firmy Sony, a także Willa Eastcotta piastującego niegdyś stanowisko dyrektora technicznego w Activision. Obaj mają nadzieję, że wykorzystanie standardu HTML5 w grach mocno ruszy z kopyta za sprawą ich technologii.

PlayCanvas uprości nie tylko sam proces tworzenia gry, ale również publikacji własnych dzieł w sieci. Możliwości, jakie dają narzędzia, można zbadać na kilku przykładowych aplikacjach. Trwają zamknięte testy beta, premiera dopracowanego produktu szykowana jest wstępnie najpóźniej na koniec roku.

© dobreprogramy
reklama

Komentarze

reklama
Polecamy w WP TechnologieWP TechnologieNie wiemy, co jemy - państwowe badania to kropla w morzu. Projekt FoodRentgen chce to zmienić