PlayStation 5 nie wyzbędzie się piętna PS4: wciąż będziemy zmuszani do kompromisu Strona główna Aktualności28.06.2020 07:26 Udostępnij: O autorze Piotr Urbaniak @gtxxor Twórcy gry "Marvel's Avengers" potwierdzają, że ich produkcja zawita również na konsole nowej generacji. Zadebiutuje na PS4 i Xboksie One, ale później doczeka się upgrade'u, który pozwoli przenieść licencję na świeży sprzęt. Najciekawsze – i niestety niezbyt optymistyczne – jest jednak to, co zespół mówi o grafice. "Avengersi" na PlayStation 5 otrzymają dwa tryby obrazu. Pierwszy będzie skupiony na grafice, drugi zaś – płynności animacji. Ni mniej, ni więcej oznacza to, że powtarza się schemat znany już doskonale posiadaczom aktualnych konsol, zwłaszcza PS4 Pro i Xboksa One X, którzy często muszą wybierać między maksymalną szczegółowością obrazu a zabawą w 60 fps. Jak obiecuje Square Enix, wydawca gry, wersja na PS5 zapewni szybsze czasy ładowania, wyższą rozdzielczość, ulepszone tekstury oraz efekt śledzenia promieni. Wiadomo jednak, że część z tych rarytasów będzie wymagać obniżenia płynności do 30 ramek. Jeśli chodzi o tryb podwyższonej płynności, z konkretów powiedziano tylko, że także będzie on realizowany w rozdzielczości 4K, ale skalowanej dynamicznie. Choć z całą pewnością nie należy ganić twórców za zapewnienie graczom możliwości wyboru, pewien niepokój budzi, że tytuł projektowany de facto pod PS4 oraz XO nie ruszy na "piątce" w pełnym 4K i 60 fps. To ledwie początek, a już planowane są ustępstwa. I to w produkcji, która – bądźmy szczerzy – prezentuje się jak średnia krajowa, a nie graficzny majstersztyk. Kwestią otwartą pozostaje, co w przypadku wersji na Xboksa Series X. Na razie o niej nie mówią, co jednak może wynikać z faktu, że dewelopera obowiązuje umowa reklamowa z Sony. Sprzęt Gaming Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Xbox Series X czy PS5: programista Valve o tym, która z konsol jest szybsza 14 kwi 2020 Jakub Krawczyński Oprogramowanie Sprzęt Gaming 178 PS5. Pierwsze zdjęcia konsoli, które pokazują, jak jest duża 19 wrz 2020 Mateusz Czerniak Sprzęt Gaming Biznes 52 PS5 i DualSense. Tak wygląda kontroler od środka 3 lis 2020 Jakub Krawczyński Sprzęt Gaming 6 PlayStation 5: Kontroler do PS4 zadziała z PS5. Jest jednak mały haczyk 4 sie 2020 Jakub Krawczyński Sprzęt Gaming 3
Udostępnij: O autorze Piotr Urbaniak @gtxxor Twórcy gry "Marvel's Avengers" potwierdzają, że ich produkcja zawita również na konsole nowej generacji. Zadebiutuje na PS4 i Xboksie One, ale później doczeka się upgrade'u, który pozwoli przenieść licencję na świeży sprzęt. Najciekawsze – i niestety niezbyt optymistyczne – jest jednak to, co zespół mówi o grafice. "Avengersi" na PlayStation 5 otrzymają dwa tryby obrazu. Pierwszy będzie skupiony na grafice, drugi zaś – płynności animacji. Ni mniej, ni więcej oznacza to, że powtarza się schemat znany już doskonale posiadaczom aktualnych konsol, zwłaszcza PS4 Pro i Xboksa One X, którzy często muszą wybierać między maksymalną szczegółowością obrazu a zabawą w 60 fps. Jak obiecuje Square Enix, wydawca gry, wersja na PS5 zapewni szybsze czasy ładowania, wyższą rozdzielczość, ulepszone tekstury oraz efekt śledzenia promieni. Wiadomo jednak, że część z tych rarytasów będzie wymagać obniżenia płynności do 30 ramek. Jeśli chodzi o tryb podwyższonej płynności, z konkretów powiedziano tylko, że także będzie on realizowany w rozdzielczości 4K, ale skalowanej dynamicznie. Choć z całą pewnością nie należy ganić twórców za zapewnienie graczom możliwości wyboru, pewien niepokój budzi, że tytuł projektowany de facto pod PS4 oraz XO nie ruszy na "piątce" w pełnym 4K i 60 fps. To ledwie początek, a już planowane są ustępstwa. I to w produkcji, która – bądźmy szczerzy – prezentuje się jak średnia krajowa, a nie graficzny majstersztyk. Kwestią otwartą pozostaje, co w przypadku wersji na Xboksa Series X. Na razie o niej nie mówią, co jednak może wynikać z faktu, że dewelopera obowiązuje umowa reklamowa z Sony. Sprzęt Gaming Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji