PlayStation 5: większość gier będzie działać tylko w 30 klatkach Strona główna Aktualności13.06.2020 12:12 PlayStation 5 skupi się na jakości obrazu /Fot. Sony Udostępnij: O autorze Arkadiusz Stando @coldrain Jeszcze niedawno szef Epic Games twierdził, że PC-ty będą musiały nadążyć za PlayStation 5. Po czwartkowym pokazie gier na konsolę PS5 zespół z Digital Foundry przeprowadził swoją analizę. Wynika z niej, że produkcje celują w utrzymanie 30 klatek na sekundę. I co tu niby gonić? Sony nareszcie pokazało PlayStation 5, a także kilka gier dostępnych na konsolę nowej generacji. Ile jest ludzi, tyle opinii. Jednym pokaz się podobał, inni narzekają na niewiele ekskluzywnych produkcji, czy też śmieją się z wyglądu nowej konsoli PlayStation. Tymczasem zespół Digital Foundry podjął się dość ważnej analizy. Zrobili to, z czego znani są najlepiej - na podstawie prezentacji Sony, dokonali analizy liczby klatek wyświetlanych w ciągu sekundy oraz rozdzielczości. Okazuje się, że większość gier na PlayStation 5 może celować w 30 FPS, a ważniejszym aspektem ma być jakość wyświetlanego obrazu. Gry wyświetlające 30 FPS na PlayStation 5: Ratchet and Clank: Rift Apart – 30 FPS Stray – 30 FPS Returnal – 30 FPS Kena: Bridge of Spirits 30 FPS Demon's Souls – 30 FPS, ale może oferować tryb 60 FPS Destruction Allstars – prawdopodobnie 30 FPS Horizon: Forbidden West – prawdopodobnie 30 FPS Oddworld: Soulstorm – prawdopodobnie 30 FPS Gry wyświetlające 60 FPS na PlayStation 5: Gran Turismo 7 – 60 FPS Sackboy: A Big Adventure – 60 FPS Godfall – 60 FPS Astro's Playroom – 60 FPS Resident Evil VIII: Village – prawdopodobnie 60 FPS Co kluczowe, eksperci z Digital Foundry zaobserwowali, że część gier wykorzystuje dynamiczną rozdzielczość. Niekiedy dało się zauważyć, że jakość obrazu została obniżona, a rozdzielczość spadała do około 1500p. Celem tego zabiegu miało być utrzymanie odpowiedniej liczby klatek wyświetlanych w ciągu sekundy. Wniosek finalny jest taki, że Sony wydaje się skupiać na utrzymaniu jak najlepszej jakości wyświetlanego obrazu, a klatki na sekundę ograniczać do wartości minimalnej. Microsoft natomiast wydaje się mieć plan odwrotny. Nowy Xbox ma wyświetlać od 60 do 120 FPS. Sprzęt Gaming Internet Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Xbox Series X: różnica między PlayStation 5 większa niż myślisz 23 mar 2020 Jakub Krawczyński Sprzęt Gaming 120 PlayStation 5 i cała prawda o dysku SSD 27 mar 2020 Jakub Krawczyński Oprogramowanie Sprzęt Gaming 65 PlayStation 5 zobaczymy już 18 marca. Błyskawiczny kontratak Sony 17 mar 2020 Jakub Krawczyński Sprzęt Gaming 49 PlayStation 5 – specyfikacja techniczna. Podsumowanie konferencji Sony 18 mar 2020 Jakub Krawczyński Sprzęt Gaming 161
Udostępnij: O autorze Arkadiusz Stando @coldrain Jeszcze niedawno szef Epic Games twierdził, że PC-ty będą musiały nadążyć za PlayStation 5. Po czwartkowym pokazie gier na konsolę PS5 zespół z Digital Foundry przeprowadził swoją analizę. Wynika z niej, że produkcje celują w utrzymanie 30 klatek na sekundę. I co tu niby gonić? Sony nareszcie pokazało PlayStation 5, a także kilka gier dostępnych na konsolę nowej generacji. Ile jest ludzi, tyle opinii. Jednym pokaz się podobał, inni narzekają na niewiele ekskluzywnych produkcji, czy też śmieją się z wyglądu nowej konsoli PlayStation. Tymczasem zespół Digital Foundry podjął się dość ważnej analizy. Zrobili to, z czego znani są najlepiej - na podstawie prezentacji Sony, dokonali analizy liczby klatek wyświetlanych w ciągu sekundy oraz rozdzielczości. Okazuje się, że większość gier na PlayStation 5 może celować w 30 FPS, a ważniejszym aspektem ma być jakość wyświetlanego obrazu. Gry wyświetlające 30 FPS na PlayStation 5: Ratchet and Clank: Rift Apart – 30 FPS Stray – 30 FPS Returnal – 30 FPS Kena: Bridge of Spirits 30 FPS Demon's Souls – 30 FPS, ale może oferować tryb 60 FPS Destruction Allstars – prawdopodobnie 30 FPS Horizon: Forbidden West – prawdopodobnie 30 FPS Oddworld: Soulstorm – prawdopodobnie 30 FPS Gry wyświetlające 60 FPS na PlayStation 5: Gran Turismo 7 – 60 FPS Sackboy: A Big Adventure – 60 FPS Godfall – 60 FPS Astro's Playroom – 60 FPS Resident Evil VIII: Village – prawdopodobnie 60 FPS Co kluczowe, eksperci z Digital Foundry zaobserwowali, że część gier wykorzystuje dynamiczną rozdzielczość. Niekiedy dało się zauważyć, że jakość obrazu została obniżona, a rozdzielczość spadała do około 1500p. Celem tego zabiegu miało być utrzymanie odpowiedniej liczby klatek wyświetlanych w ciągu sekundy. Wniosek finalny jest taki, że Sony wydaje się skupiać na utrzymaniu jak najlepszej jakości wyświetlanego obrazu, a klatki na sekundę ograniczać do wartości minimalnej. Microsoft natomiast wydaje się mieć plan odwrotny. Nowy Xbox ma wyświetlać od 60 do 120 FPS. Sprzęt Gaming Internet Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji