PlayStation 5: większość gier będzie działać tylko w 30 klatkach

Strona główna Aktualności
PlayStation 5 skupi się na jakości obrazu /Fot. Sony
PlayStation 5 skupi się na jakości obrazu /Fot. Sony

O autorze

Jeszcze niedawno szef Epic Games twierdził, że PC-ty będą musiały nadążyć za PlayStation 5. Po czwartkowym pokazie gier na konsolę PS5 zespół z Digital Foundry przeprowadził swoją analizę. Wynika z niej, że produkcje celują w utrzymanie 30 klatek na sekundę. I co tu niby gonić?

Sony nareszcie pokazało PlayStation 5, a także kilka gier dostępnych na konsolę nowej generacji. Ile jest ludzi, tyle opinii. Jednym pokaz się podobał, inni narzekają na niewiele ekskluzywnych produkcji, czy też śmieją się z wyglądu nowej konsoli PlayStation. Tymczasem zespół Digital Foundry podjął się dość ważnej analizy.

Zrobili to, z czego znani są najlepiej - na podstawie prezentacji Sony, dokonali analizy liczby klatek wyświetlanych w ciągu sekundy oraz rozdzielczości. Okazuje się, że większość gier na PlayStation 5 może celować w 30 FPS, a ważniejszym aspektem ma być jakość wyświetlanego obrazu.

Gry wyświetlające 30 FPS na PlayStation 5:

  • Ratchet and Clank: Rift Apart – 30 FPS
  • Stray – 30 FPS
  • Returnal – 30 FPS
  • Kena: Bridge of Spirits 30 FPS
  • Demon's Souls – 30 FPS, ale może oferować tryb 60 FPS
  • Destruction Allstars – prawdopodobnie 30 FPS
  • Horizon: Forbidden West – prawdopodobnie 30 FPS
  • Oddworld: Soulstorm – prawdopodobnie 30 FPS

Gry wyświetlające 60 FPS na PlayStation 5:

  • Gran Turismo 7 – 60 FPS
  • Sackboy: A Big Adventure – 60 FPS
  • Godfall – 60 FPS
  • Astro's Playroom – 60 FPS
  • Resident Evil VIII: Village – prawdopodobnie 60 FPS

Co kluczowe, eksperci z Digital Foundry zaobserwowali, że część gier wykorzystuje dynamiczną rozdzielczość. Niekiedy dało się zauważyć, że jakość obrazu została obniżona, a rozdzielczość spadała do około 1500p. Celem tego zabiegu miało być utrzymanie odpowiedniej liczby klatek wyświetlanych w ciągu sekundy.

Wniosek finalny jest taki, że Sony wydaje się skupiać na utrzymaniu jak najlepszej jakości wyświetlanego obrazu, a klatki na sekundę ograniczać do wartości minimalnej. Microsoft natomiast wydaje się mieć plan odwrotny. Nowy Xbox ma wyświetlać od 60 do 120 FPS.

© dobreprogramy
s