PlayStation Classic bez możliwości pobierania dodatkowych gier i PSN

Strona główna Aktualności
Źródło: Sony
Źródło: Sony

O autorze

W miniony poniedziałek na światło dzienne wyszły informacje o Sony PlayStation Classic, czyli miniaturowej reedycji klasycznego „szaraka”, z portem HDMI i 20 preinstalowanymi grami. Sprzęt ten okazał się cieszyć wyjątkowo dużym zainteresowaniem, a oto – dzięki dziennikarzom IGN – poznajemy pierwsze szczegóły na jego temat.

PlayStation Classic to zmniejszona o 45 proc. względem oryginału replika pierwszej konsoli z rodziny PlayStation, która – dzięki emulacji – uruchomi 20 wgranych do pamięci klasyków (m.in. Final Fantasy VII, Jumping Flash, R4 Ridge Racer Type 4, Tekken 3 oraz Wild Arms) generując przy tym cyfrowy sygnał audiowizualny. Urządzenie ma trafić do sklepów 3 grudnia 2018 r., w sugerowanej cenie detalicznej 99 euro lub 89 funtów.

Zapomnijcie o dodatkowych grach

Pierwszą, choć niestety niezbyt miłą informacją jest brak możliwości dogrania do PS Classic dodatkowych gier. Oczywiście może się okazać, że – podobnie jak w przypadku urządzeń z rodziny Nintendo Classic Mini – domorośli majsterkowicze znajdą na to sposób, ale przynajmniej Sony nie planuje oficjalnie dystrybuować żadnych dodatkowych paczek. Szkoda, ponieważ w obrębie sklepiku PS Store znajduje się bogata oferta klasycznych tytułów, które teoretycznie można byłoby pobrać na miniaturowe PlayStation. Firma natomiast woli się ograniczyć do 20 domyślnie zainstalowanych na urządzeniu pozycji, ponownie – wzorem konkurencji.

Warto jednak nadmienić, że będą to różne paczki, dostosowane – jak twierdzi Sony – do wymagań poszczególnych regionów. Wprawdzie wciąż nie ujawniono konkretnych tytułów, ale dobrze mieć chociaż świadomość, że korporacja nie zamierza katować Europejczyków niezrozumiałą dla nich japońszczyzną i odwrotnie.

PS Classic nie połączy się z internetem

Po drugie, PS Classic nie skorzysta z możliwości platformy PSN nie tylko w kontekście pobierania dodatkowych gier, ale także rozgrywki wieloosobowej czy trofeów. Sony nie planuje wdrażać systemu, symulującego kanapowy co-op przez sieć globalną, ani rozszerzać klasyków o nagrody przyznawane za postęp, choć – co warte odnotowania – pucharki oferowane są przez pewną część produkcji na „szaraka” w PS Store, dla posiadaczy PS4, PS3 lub mobilnej Vity.

Projekt nie wyklucza remasterów i remake'ów

Po trzecie i ostatnie, w wywiadzie udzielonym IGN przedstawiciel Sony wyraźnie zaznacza, że filigranowe PlayStation Classic to projekt odrębny, niezwiązany z głównym nurtem marki. Odpowiada tym samym na pytanie o wpływ konsolki na politykę wydawania remasterów i remake'ów leciwych pozycji, dla PlayStation 4, a także – w pewnym sensie – dobór gier do samej PS Classic.

Przykładowo, w czerwcu 2017 r. ukazał się na PS4 Crash Bandicoot N. Sane Trilogy, remake trzech kultowych platformówek z wesołym jamrajem w roli głównej. Przedstawiciel Sony sugeruje, że tego typu premiery nie mają wpływu na zestawienie gier w PS Classic, przez co nic nie stoi na przeszkodzie, aby na urządzeniu pojawił się oryginalny Crash Bandicoot, o ile tokijska korporacja uzna ten tytuł za interesujący w kontekście rzeczonej platformy.

© dobreprogramy