PlayStation Classic padło kompletnie. Można odpalić dowolną grę, bez przeróbek

Strona główna Aktualności
Źródło: Materiały prasowe Sony
Źródło: Materiały prasowe Sony

O autorze

W piątek 7 grudnia informowaliśmy o wstępnym złamaniu PlayStation Classic. Kilku zdolnych crackerów odkryło wtedy sposób na wykorzystanie retro konsolki Sony do uruchomienia dowolnych gier. Ich metoda była jednak dość uciążliwa w użyciu, z uwagi na konieczność wlutowania się w pamięć eMMC urządzenia. Teraz niejaki Pat Hartl opracował sposób znacznie prostszy.

BleemSync, jak nazywa się opublikowane przez programistę narzędzie, to rodzaj skryptu, który modyfikuje system plików konsolki tak, aby umożliwić odpalenie dowolnego obrazu BIN/CUE z pamięci zewnętrznej. Jednocześnie sam program również wykonywany jest z pendrive'a, czyli wszystko co należy zrobić, to umieścić odpowiednio przygotowaną pamięć flash USB w porcie drugiego kontrolera. I oto zyskujemy dostęp do całej biblioteki „szaraka”.

Wymagania są minimalne. Wystarczy sformatować pendrive jako FAT32 lub ext4, a następnie zachować narzuconą strukturę plików, pamiętając jeszcze o pliku inicjalizacyjnym gry, okładce w formacie graficznym i konfiguracji emulatora PCSX. Po czym wykonać program. Wszystkie szczegóły autor w prosty i zrozumiały sposób przedstawia na swoim profilu w serwisie GitHub.

Struktura folderów i plików na pendrivie:
Games/
    1/
        GameData
            Game.ini
            pcsx.cfg
            SLUS-01066.bin
            SLUS-01066.cue
            SLUS-01066.png
    2/
        ...
    3/
        ...
Schemat pliku inicjalizacyjnego:
[Game]
Discs=SLUS-01066
Title=Tony Hawk's Pro Skater 2
Publisher=Activision
Players=2
Year=2000
Wersja alternatywna – gry wielopłytowe:
[Game]
Discs=SLUS-00665,SLUS-00667
Title=Command & Conquer - Red Alert
Publisher=Westwood Studios
Players=1
Year=1998

© dobreprogramy