reklama

Początek końca OpenGL?

Strona główna Aktualności

O autorze

O tym, że OpenGL Architecture Review Board zapowiadało ogłoszenie specyfikacji OpenGL 3.0 pisaliśmy już... w sierpniu 2007 sugerując, że pojawi się niebawem. Specyfikacja udostępniona została jednak dopiero dzisiaj, po ponad roku opóźnień. Miała poprawić wydajność przez usunięcie redundancji i elementów powodujących zbędny narzut, miały zniknąć stare, nieużywane już funkcje, obiecywano też zwiększenie efektywności i wykorzystania najnowszych zmian w sprzęcie.

Niestety, jak donosi Slashdot okazała się olbrzymim rozczarowaniem - miała zostać gruntownie przerobiona, okazała się jednak sporym niewypałem. W środowisku programistów zawrzało, wielu twórców gier zapowiada przesiadkę na DirectX 10. W mnóstwie ironicznych komentarzy naszą uwagę zwrócił jeden - "Słyszę śmiech dochodzący z Seattle aż tutaj (a jestem w Europie) :(". Czyżby oznaczało to początek końca wieloplatformowego 3D?

© dobreprogramy
reklama

Komentarze

reklama